بایدن درباره طولانی شدن جنگ اوکراین هشدار داد

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد بایدن روز سه شنبه به وقت محلی در عین حال ادعا کرد که  هراسی از شکاف در ائتلاف کشورهای غرب ی به دلیل ادامه جنگ در اوکراین ندارد.

وی با هشدار درباره طولانی شدن جنگ اوکراین گفت که در نشست هفته آینده ناتو در مادرید با متحدان آمریکا در مورد مسیر پیش رو گفتگو خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال شکاف و اختلاف میان متحدان آمریکا در اروپا ادعا کرد: من هراسی در این مورد ندارم.

بایدن تصریح کرد: فکر می کنم در مرحله ای این جنگ به "بازی انتظار" و توانایی روسیه در حفظ دستاوردهای خود و توانایی اروپا در حفظ دستاوردهای خود تبدیل خواهد شد. این یک موضوع است که ما در اسپانیا در مورد آن گفتگو خواهیم کرد.

به گزارش سی ان ان، بایدن روز شنبه برای شرکت در نشست  گروه ۷ به آلمان سفر خواهد کرد و پس از آن از اسپانیا می‌رود.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود بایدن در سفر به آلمان که از ۲۵ ماه جاری میلادی (چهارم تیر ماه) آغاز می‌شود، بر حمایت قاطعانه گروه هفت از اوکراین، رسیدگی به بحران غذا و انرژی ناشی از جنگ اوکراین، انعطاف‌پذیری اقتصاد جهانی، مقابله با بحران‌های اقلیمی، تقویت زیرساخت‌های توسعه، و امنیت بهداشت جهانی تاکید خواهد کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا همچنین ۲۸ ماه جاری میلادی ( هفتم تیر ماه) برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شکالی (ناتو) به مادرید در اسپانیا سفر خواهد کرد.

 "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو در گفت و گو با روزنامه آلمانی بیلد گفته است: ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است جنگ سال ها طول بکشد، ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

بایدن درباره طولانی شدن جنگ اوکراین هشدار داد

جنگ اوکراین در  چهارمین ماه خود به سر می برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.