بایدن برای کنترل قیمت سوخت دست به دامن کنگره شد

پولیتیکو به نقل از چند نماینده دموکرات‎ اعلام کرد: جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا قرار است از کنگره بخواهد که در طول تابستان به منظور کنترل قیمت سوخت ، مالیات بر بنزین را در سراسر این کشور لغو کند.

بر اساس این گزارش، رئیس دولت آمریکا آماده است تا از کنگره بخواهد مالیات ۱۸ سنت برای هر گالن فدرال را لغو کند، اما بنا به این گزارش، به اصطلاح «تعطیلات مالیات گاز» با مخالفت شدید بسیاری از قانونگذاران مواجه شده و شانس تصویب آن کم است.

این خبر در بحبوحه افزایش قیمت بنزین منتشر می شود که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین افزایش بیشتری یافت.

انجمن خودرو آمریکا (AAA) اعلام کرد میانگین هزینه خرده فروشی هر گالن بنزین در اوایل روز سه شنبه به ۴.۳۷۴ دلار رسید و از رکورد قبلی ۴.۳۳۱ دلاری که در ماه مارس ثبت شده بود، فراتر رفت.

این افزایش بیشتر به علت قیمت بالای نفت خام است که هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بود و اکنون به ۱۱۰ دلار نزدیک شده است.

قرارداد‌های آتی نفت برنت، معیار اصلی جهانی، از ۳۰ مارس تاکنون ۷ درصد کاهش یافته است. در نتیجه، قیمت بنزین در آوریل اندکی کاهش یافت، اما اکنون تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافته است. قیمت خرده فروشی سوخت دیزل نیز در این هفته به رکورد ۵.۴۵ دلار در هر گالن رسید.

بایدن برای کنترل قیمت سوخت دست به دامن کنگره شد

طبق نظرسنجی اخیر گران شدن فزاینده سوخت تقریباً دو سوم از دارندگان وسایل نقلیه در آمریکا را مجبور به تغییر عادت‌های رانندگی خود کرده است.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، قیمت نفت توسط برخی از پالایشگاه‌های آمریکا که در طول همه‌گیری تعطیل شده‌اند، افزایش یافته است.