هشدار گسترش شیوع آبله میمون در آمریکا

تارنمای خبری «هیل» با انتشار این خبر نوشت: شیوع بیماری آبله میمون در آمریکا موجب شده است تا مرکز درمان و پیش گیری بیماری سطح هشدار را به سطح ۲  در این کشور ارتقا دهد که به منزله پیام احتیاط به شهروندان آمریکایی است که در انجام سفر باید مراقبت های لازم را در دستور کار قرار دهند.

هیل نوشت: تاکنون ۱۱۰ مورد تایید شده ابتلا به آبله میمون در آمریکا به ثبت رسیده است.

ایالت هایی که تاکنون در آنها ابتلا به آبله میمون به ثبت رسیده و جواب آزمایش مبتلایان به آن مثبت بوده شامل؛  آریزونا یک مورد، کالیفرنیا ۲۴ مورد، کلورادو پنج مورد، فلوریدا ۱۰ مورد، جورجیا سه مورد، هاوایی پنج مورد،  الینویز ۱۵ مورد، مریلند یک مورد، ماساچوست یک مورد، نیویورک ۲۱ مورد تایید شده و بنابر اعلام اداره بهداشت شهر نیویورک ۲۵ مورد جواب مثبت ابتلا به این بیماری، اوهایو یک مورد، اوکلاهما دو مورد، اورگان یک مورد، پنسیلوانیا  و رود آیلند یک مورد، تگزاس یک مورد، یوتا دو مورد، ویرجینیا یک مورد، واشنگتن دو مورد و  واشنگتن دی.سی پایتخت آمریکا ۴ مبتلا می باشند.

هیل نوشت: تاکنون هیچ مورد منجر به مرگ به علت ابتلا به آبله میمون در آمریکا گزارش و ثبت نشده است، اما تلاش می شود تا افراد مبتلا به این بیماری و یا آنهایی که در  معرض آن قرار دارند شناسایی و به آنها واکسن زده شود.

 نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در ارتش آمریکا

نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در میان نظامیان آمریکایی واقع در پایگاه ارتش آمریکا در اشتوتگارت آلمان گزارش شد.

سی ان ان در مورخ ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ دراین مورد گزارش داده بود: یک سخنگوی فرماندهی آمریکا در اروپا به این شبکه خبری گفته است که یک نفر از نظامیان درحال وظیفه در پایگاه نظامی آمریکا واقع در «اشتوتگارت» آلمان بعنوان نخستین فرد نظامی آمریکایی مبتلا به آبله میمون شناسایی شده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری این سازمان در شهر ژنو نسبت به شیوع بیشتر آبله میمون در کشورهای خارج از آفریقا هشدار دادند.

هشدار گسترش شیوع آبله میمون در آمریکا

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱  در نشست خبری این سازمان در شهر ژنو هشدار داد ممکن است مهار شیوع جهانی ویروس آبله میمون به سادگی امکان پذیر نباشد و خطر این بیماری در کشورهای غیر بومی ویروس جدی و واقعی است.

از آغاز ماه می تا کنون سازمان جهانی بهداشت بیش از هزار مورد ابتلا به آبله میمون را در ۲۹ کشور خارج از آفریقا ثبت کرده است.