حمایت آمریکا از اوکراین از ۶ میلیارد دلار فراتر رفت

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نشست امنیت غذایی که در برلین، پایتخت آلمان برگزار شد در خصوص میزان کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین گفت: «کل حمایت ما از اوکراین از ۶.۱ میلیارد دلار فراتر رفته است و به حمایت از آن ادامه خواهیم داد.»

به گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا موضوع اصلی سخنرانی بلینکن مسئله قحطی و کمبود مواد غذایی در جهان بود. وی در این کنفرانس گفت: «قبلاً هم مشکلاتی پیرامون ناامنی غذایی وجود داشت. ۳ - ۴ سال پیش حدود ۱۰۰ میلیون نفر در جهان در معرض ناامنی غذایی شدید بودند. یک سال پیش حدود ۱۶۰ میلیون نفر، و اکنون ۴۰ یا ۵۰ میلیون نفر دیگر نیز به این جمعیت اضافه شده‌اند.» وی در ادامه مدعی شد این افزایش به دلیل حمله روسیه به اوکراین است.

بلینکن در ادامه گفت اقداماتی برای حمایت از حضور ناتو در شرق اروپا وجود دارد. وی همچنین ادعا کرد: «ما یک اتحاد قوی علیه روسیه ایجاد کرده‌ایم و هفته آینده در نشست ناتو اتحاد خود را تقویت خواهیم کرد.»

حمایت آمریکا از اوکراین از ۶ میلیارد دلار فراتر رفت

گفتنی است ناامنی غذایی در جهان در ماه‌های اخیر تشدید شده است. کمبود غلات و مواد غذایی پیش از این به دلیل تغییرات اقلیمی آغاز شده بود و اکنون به دلیل جنگ اوکراین تشدید شده است. مناقشه بین دو کشور به زنجیره تأمین کالا در سراسر جهان آسیب زده است. از سوی دیگر مقامات غربی مدعی شده‌اند که روسیه بنادر جنوب اوکراین را مسدود کرده و اجازه صادرات غلات را نمی‌دهد. مسکو می‌گوید این بنادر از سوی اوکراین مین‌گذاری شده و قابل عبور و مرور نیستند.