محتوای گفتگوهای بن سلمان و الکاظمی چه بود؟

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی امروز در گزارشی اعلام کرد: در نشست شامگاه گذشته میان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق ، که در کاخ پادشاهی السلام در جده برگزار شد، دو طرف نشستی رسمی را برگزار کردند.

در این دیدار موضوع روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف مطرح شده، همچنین دو طرف در این دیدار بر نقش‌آفرینی مثبت و سازنده بغداد در نزدیک کردن دیدگاه کشورهای مختلف در سطح منطقه تاکید ورزیده اند.

بنابراین گزارش، محمد بن سلمان و الکاظمی در این دیدار در ارتباط با مسائل مختلف منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کرده و بر لزوم تلاش مشترک در راستای افزایش امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرده اند.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری عراق در این باره آمده است: در این دیدار بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی و اقدامات مشترک در راستای صلح و ثبات پایدار در منطقه تاکید شد.

همچنین دو طرف در این دیدار بر نقش فعالانه و مؤثر بغداد در نزدیک کردن دیدگاه‌های مختلف در سطح منطقه تاکید ورزیده و خواهان ادامه تلاش‌ها در زمینه آرام سازی وضعیت و استمرار گفتگوهای سازنده شدند.

محتوای گفتگوهای بن سلمان و الکاظمی چه بود؟

گفتنی است مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور در عراق شامگاه گذشته با استقبال رسمی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی وارد جده شد. وی قرار است پس از دیدار با مقامات سعودی، امروز به تهران سفر کند.