آتش‌بس، حربه ریاض برای ساماندهی مزدورانش است

«عبدالإله محمد حجر» مشاور رئیس شورای سیاسی عالی یمن امروز یکشنبه تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی از رهگذر آتش‌بس در تلاش است که وضعیت مزدوران خود را سازماندهی کرد.

محمد حجر به خبرگزاری فارس گفت که این ائتلاف همچنین قصد دارد یک جبهه نظامی و سیاسی منسجم ایجاد کند و در این زمینه، «انگلیس برنامه‌ریز اصلی برای تجاوز به یمن است؛ زیرا با توجه به اینکه جنوب یمن را به مدت ۱۲۸ سال استعمار کرده بود، بیشترین اطلاع را از وضعیت یمن دارد».

وی ادامه داد: از زمانی که مهدی المشاط از آتش‌بس استقبال کرد، در خصوص توقف همه عملیاتهای زمینی، دریایی و هوایی، پایبندی وجود داشت، اما ائتلاف متجاوز به صورت روزانه آتش‌بس را نقض کرد که شامل حملات توپخانه‌ای و پرواز پهپبادهای جاسوسی و هجومی است.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد، انگلیس همان گونه که رژیم موقت صهیونیستی را در فلسطین ایجاد کرد و مهاجرات یهودیان به این کشور را تسهیل کرد، اکنون نیز رژیمهای حاشیه خلیج فارس و عربستان را از رهگذر انتخاب رژیمها و خانواده‌های حاکم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بعید نیست که انگلیس در حال حاضر، به سود عربستان سعودی، در «المهره» پایگاه نظامی احداث کند، تصریح کرد، ائتلاف متجاوز در ایجاد جبهه منسجم شکست خورده است و قصد دارد با خرید سامانه‌های دفاعی، سازه‌های نفتی خود را در برابر موشکهای بالستیک و پهپاد حفظ کند.

 آتش‌بس، حربه ریاض برای ساماندهی مزدورانش است

محمد حجر با تأکید بر اینکه همه این سامانه‌ها از مقابله با موشک و پهپاد عاجز هستند، افزود، توانمندی نظامی یمن افزایش یافته و در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. به همین دلیل می‌تواند به اهداف عمیق و راهبردی برسد.

این مقام یمنی با اشاره به اینکه با وجود آتش‌بس، حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی همچنان ادامه دارد، عنوان کرد، به خاطر شرایطی که جنگ اوکراین به وجود آورده است، کمکهای آمریکا اما مانند قبل از آتش‌بس نیست

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در صنعاء و در سایه رهبری حکیمانه، هر گونه احتمال و پیش‌بینی را می‌کنیم و اقدامات متناسب با آن را انجام می‌دهیم. اهداف راهبردی برای خود تعیین کرده‌ایم که مبتنی بر کاهش مشکلات مردم یمن، توقف تجاوز، خروج نیروهای خارجی از اراضی یمن و بازسازی است.