ایتالیا و یک میلیون نفر مبتلای جدید به کرونا

تعداد موارد فعال ویروس کرونا در ایتالیا روز یکشنبه از یک میلیون نفر گذشت. تا ۱۷ ژوئن، ایتالیا کمتر از ۵۷۵ هزار مورد کرونا داشت. روز یکشنبه، این تعداد در مجموع به ۱.۰۱ میلیون نفر رسید که در یک بازه زمانی ۱۶ روزه بیش از ۷۵ درصد افزایش داشته است.

وزارت بهداشت اعلام کرده که افزایش نرخ ابتلا بیشتر به دلیل زیرسویه جدید اُمیکرون است. براساس داده های سازمان جهانی بهداشت، ایتالیا با بیش از یک میلیون مورد فعال، پس از ایالات متحده با ۳.۵ میلیون، آلمان با ۱.۵ میلیون و فرانسه با ۱.۴ میلیون مورد، چهارمین کشور جهان در تعداد ابتلا به کرونا است.

ایتالیا و یک میلیون نفر مبتلای جدید به کرونا

هشت منطقه از ۲۱ منطقه و استان خودمختار ایتالیا در معرض خطر بالای ابتلا به ویروس کرونا و بقیه در معرض خطر متوسط ​​هستند. نرخ انتقال ویروس نیز با در حال افزایش است. دولت روز جمعه گزارش داد که این نرخ برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته و نسبت به ۱.۰۷ در هفته قبل به ۱.۳۰ در دوره اخیر رسیده است. نرخ بالای ۱.۰ به این معنی است که بیماری در مرحله گسترش است. سایر شاخص‌های اصلی ویروس نیز در هفته‌های اخیر در حال افزایش بوده‌اند، البته نه به اندازه نرخ آلودگی و نرخ انتقال.

آمار مرگ و میر روزانه کمتر از ۱۰۰ نفر است. در همین حال تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه افزایش یافته و روز یکشنبه به ۲۹۱ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته ۱۶ نفر افزایش داشته است. اما این ارقام کمتر از یک دهم رکوردهای ثبت شده در دو سال پیش است.

علیرغم اینکه ایتالیا در بحث واکسیناسیون تا حدی موفق بوده، اما کرونا در این کشور رشد صعودی داشته است. داده های دولتی نشان می دهد که تا روز یکشنبه، ۹۰.۱ درصد از ساکنان بالای ۱۲ سال به طور کامل واکسینه شده اند. در مجموع ۹۶.۶ درصد از این ساکنان یا به طور کامل واکسینه شده اند یا شش ماه از ابتلای آنها به کرونا گذشته است.