دبیرکل سابق ناتو به‌عنوان مشاور ارشد زلنسکی مشغول به کار شد

«اندرس فوگ راسموسن» دبیرکل سابق ناتو از روز دوشنبه کار خود را به عنوان مشاور ارشد « ولودیمیر زلنسکی » رئیس جمهور اوکراین آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» راسموسن که سابقه نخست‌وزیری دانمارک را نیز در کارنامه دارد، شغل مشاوره سیاسی را برای خود انتخاب کرده و از زمان شروع ارائه مشاوره به زلنسکی از شهر «ایرپین» اوکراین دیدن کرده است.

این مقام سابق دانمارکی در کنار چند کارشناس بین‌المللی دیگر وظیفه ارائه مشاوره به رئیس جمهور اوکراین در مورد دریافت «ضمانت‌های امنیتی» برای کشورش را بر عهده دارد.

 از دیگر افراد حاضر در این گروه مشاوره می‌توان به «کوین رود» نخست‌وزیر پیشین استرالیا و «کارل بیلد» نخست‌وزیر پیشین سوئد اشاره کرد.

راسموسن پس از بازدید از شهر ایرپین با زلنسکی دیدار کرده و در مصاحبه‌ای گفت، اوکراین همچنان سودای عضویت در ناتو را در سر دارد.

 دبیرکل سابق ناتو به‌عنوان مشاور ارشد زلنسکی مشغول به کار شد

گروه مشاوران زلنسکی در بیانیه‌ای اعلام کردند قصد دارند این مسئله را بررسی کنند که شرکای کی‌یف چگونه می‌توانند «نیروهای مسلح اوکراین را بازسازی و تقویت کرده و از تهاجم دوباره به این کشور جلوگیری کنند».

راسموسن در حالی از تداوم اصرار اوکراین برای عضویت در ناتو صحبت کرده است که توسعه ناتو و تلاش برای احداث زیرساخت‌های این اتحاد نظامی در اوکراین یکی از دلایل حمله روسیه به این کشور بوده است.