شروع محدودیت‌های کرونایی چین همزمان با شیوع سویه جدید کرونا

چندین شهر در چین با مشاهده افزایش شمار مبتلایان به سویه جدید نوع اُمیکرون کرونا موسوم به « BA.5 Omicron» محدودیت‌های جدیدی از جمله تعطیلی کسب‌وکار و کارزار جدید  تست‌ در سطح شهر اعمال کرده‌اند.

به گزارش رویترز، چین در حال حاضر «سیاستِ پویای بدون کرونا» را در دستور کار خود قرار داده است و این محدودیت‌ها در حالی اعمال می‌شوند که شمار موارد کرونایی نسبت به باقی کشورها بسیار کم است.

دولت چین هم می‌گوید این محدودیت‌ها باید تا جایی که می‌تواند این کشور مهم اقتصادی را از گزند آسیب دور نگاه دارد. مقام‌های بهداشتی می‌گویند نوع جدید سویه اُمیکرون کرونا می‌تواند به راحتی از آنتی‌بادی‌های واکسن عبور کرده و منتقل شود.

اکنون در شانگ‌های از مردم خواسته شده تا ۲ بار تست کرونا بدهند، این دومین دور از کمپین تست کرونا است که در این شهر برگزار می‌شود و هفته گذشته نیز مردم در این شهر تست کرونا در سطح شهر می‌دادند.همچنین اکنون چندین روز از آغاز تست مردم در مراکز عمومی این کشور می‌گذرد. مقام‌ها امیدوارند چنین روند تستی بتواند به آنها در مقابله با شیوع بیشتر این نوع از کرونا یاری برساند.

محدودیت‌های کرونایی چین همزمان با شیوع سویه جدید کرونا

شمار مبتلایان به کرونا در شانگ‌های نسبت به ماه‌های پیش، روند افزایشی داشته اما نسبت به استاندارد جهانی همچنان پایین است.