نبیه بری: بیشتر از گذشته، از منافع دریایی لبنان دفاع خواهیم کرد

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به مناسبت شانزدهمین سالگرد جنگ 33 روزه این کشور با رژیم موقت صهیونیستی بیانیه‌ای منتشر و از همه نیروهای مقاومت و مردم این کشور قدردانی کرد.

پایگاه خبری النشره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، مردم لبنان در چنین روزی، ناتوانی رژیم صهیونیستی برای شکست اراده لبنان در ایستادگی، مقاومت و اتحاد آن را ثابت نموده و از حقوق و حاکمیت کشور خود دفاع کردند.

وی با بیان اینکه این روز، نقطه پیروزی لبنان و شکست جدیدی برای تجاوزگری صهیونیستی و ناکام ماندن طرح آن بود، تصریح کرد، هدف از طرح صهیونیستها این بود که لبنان را در میان بحرانهای منطقه باقی نگه دارند.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه پس از ۳۳ روز بمباران، کشتار، نابودی و آواره کردن مردم توسط صهیونیستها، لبنان به پیروزی رسید و وارد گرداب خاورمیانه جدید نشد، تأکید کرد، لبنان با مثلث ارتش-ملت-مقاومت به پیروزی رسیده است و صهیونیستها باید بدانند که مردم لبنان از منابع دریایی و زمینی خود دفاع خواهند کرد.

 نبیه بری: بیشتر از گذشته، از منافع دریایی لبنان دفاع خواهیم کرد

بری با تأکید بر اینکه مردم لبنان امروز هم مانند سال ۲۰۰۶ در برابر امتحانی برای دلبستگیهای ملی خود قرار دارند، خاطر نشان کرد، آنان در برابر خطرات و مشکلاتی قرار دارند که کشورشان را تهدید می‌کنند و از آنان خواسته می‌شود ماند سال ۲۰۰۶، متحد باشند و دست از هر کاری بردارند که باعث سرنگونی داخلی این کشور می‌شود.

دولت های آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌طور رسمی از سال ۲۰۰۶ میلادی، با آغاز جنگ ۳۳ روزه از طرح خاورمیانه بزرگ پرده برداری نمودند. "کاندولیزا رایس" وزیر خارجه وقت آمریکا، در آن زمان از خاورمیانه بزرگ با عنوان درد زایمان یاد کرد.

هسته مرکزی این طرح، بر اساس تجزیه کشورهای خاورمیانه به بازیگران کوچک‌تر استوار بود. هدف این طرح، از بین بردن کانون مقاومت کشورهای اسلامی که به دنبال مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا بودند، تمرکز داشت.

بر این اساس، واشنگتن و تل آویو به طور صریح هدف خود از انجام جنگ ۳۳ روزه را ، نابود کردن حزب‌الله لبنان اعلام نمودند. اما،با پایداری جبهه مقاومت لبنان، نه ‌تنها این هدف محقق نشد، بلکه رژیم غاصب صهیونیستی برای اولین بار در طول حیات خود، متحمل شکست خفت باری آن هم در مقابل نیروی مردمی و انقلابی حزب الله و تاکتیک های جنگ نامتقارن آن شد.