واکنش رسانه‌های صهیونیست به انتخاب نبیه بری

پایگاه عبری زبان کیکار تصاویری از بازدید خبرنگار خود از خط مرزی (فلسطین اشغالی) با لبنان منتشر و ادعا کرد تصاویر منتشر شده توسط علی شعیب خبرنگار المنار را که از آن سوی مرز که حضور فرد غیر نظامی را در جمع نظامیان گزارش کرده ، در واقع تصاویر خبرنگار این رسانه بوده است.

گرچه نتوانست دلایل محکمی از این امر ارائه کرده و تنها به یک تصویر نه چندان با کیفیت که به شکلی غیر حرفه ای با موبایل گرفته شده اکتفا کرد.

در این بین تحلیل‌گران صهیونیست با اشاره به پیروزی مجدد نبیه بری در انتخابات ریاست مجلس لبنان آن را تکرار پیروزی برای حزب الله توصیف کردند.

سرتیپ ساموئل الماس تحلیل‌گر روزنامه گلوبس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت، برای هفتمین بار پیاپی نبیه بری به ریاست مجلس لبنان انتخاب شد، او 65 رای از 128 رای کسب کرد.

روتر نت دیگر رسانه عبری زبان در فضای مجازی نیز با پرداختن به میزان آرای کسب شده توسط نبیه بری تاکید کرد، در کنار نبیه بری، الیاس بوصعب هم که یک مسیحی از جریان متحد حزب الله است نیز نایب رئیس مجلس شد.

واکنش رسانه‌های صهیونیست به انتخاب نبیه بری

به اعتراف این رسانه عبری زبان با وجود آن که این احساس وجود دارد که میزان کرسی‌های حزب الله در داخل مجلس لبنان کاسته شده است اما همچنان حزب الله (و متحدانش) مراکز قدرت سیاسی را در این کشور حفظ کرده‌اند.

روتر نت با اشاره ضمنی به عصبانیت مخالفان مقاومت از این پیروزی پیش بینی کرد احتمالا این کشور به سوی جنگ داخلی همانند سناریوی عراق پیش برود.

یکی از کانال‌های تلگرامی مشهور عبری زبان که مسایل منطقه را رصد می‌کند نیز در تفسیر این پیروزی نوشت: برای کسانی که معنی این مسئله را نمی‌دانند باید گفت: (نتیجه این انتخاب) به آن معنی است که حزب الله و متحدانش همچنان از مجلس لبنان حاکم کشور هستند و در یک جمله هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد.

این کانال در پست دیگری هم در واکنش به اعلام نبیه بری در رابطه با اینکه دستش به سوی همگان برای همکاری دراز است، نوشت بله دستش دراز است اما دست دیگرش در دست حزب الله و (حمایت از) سلاح (حزب الله) قرار دارد.

واللا نیوز نیز در گزارشی در این رابطه نوشت: این انتخاب در حالی صورت می‌گیرد که لبنان بدترین شرایط اقتصادی خود را در تاریخ خود پشت سر می‌گذارد.

به نوشته این رسانه عبری زبان با وجود آن که ائتلاف حزب الله و متحدانش 61 کرسی یعنی 4 کرسی کمتر از میزان مورد نیاز برای کسب اکثریت مطلق در اختیار دارند؛ اما 13 عضو مستقل مجلس ترجیح دادند به نفع نبیه بری رای دادند.

پایگاه عبری زبان srugim هم در گزارشی در این رابطه تاکید کرد، رهبر حزب شیعی که نزدیک‌‌ترین موضع را به حزب الله دارد برای هفتمین بار پیاپی رئیس مجلس لبنان شد.