گفتگوی تلفنی محمود عباس با پاپ فرانسیس

محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه سه‌شنبه در یک گفتگوی تلفنی با پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک‌های جهان با آرزوی سلامتی برای وی آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی به ویژه تحولات اوضاع در شهر قدس  را با وی در میان گذاشت.

 

براساس اعلام خبرگزاری رسمی فلسطینی سما، رئیس تشکلات خودگردان فلسطین با پاپ واتیکان درباره حملات رژیم صهیونیستی به اماکن مقدس مسیحی و اسلامی به‌ویژه در کلیسای "القیامه" و مسجد الاقصی گفت‌وگو کرد.

محمود عباس همچنین پاپ فرانسیس را در جریان اقدامات اسراییل در اخراج فلسطینیان از خانه‌هایشان در محله‌های قدس و دست درازی به اموال آنها، علاوه بر کشتار و قتل روزانه آنها قرار داد.

پاپ فرانسیس نیز به نوبه خود از رئیس تشکلات خودگردان فلسطین برای احوالجویی وی تشکر کرد و توضیح داد که او در سلامت کامل است و برای محمود عباس و فلسطین دعای سلامتی و آرامش کرد.

پاپ بر اهمیت حاکم شدن صلح و آرامش در سرزمین‌های فلسطین و به ویژه قدس تاکید و خاطرنشان کرد که از درد و رنج مردم فلسطین در سرزمین مقدس آگاه و با آنها همدرد است.

گفتگوی تلفنی محمود عباس با پاپ فرانسیس

این تماس تلفنی در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری و  همینطور دیدار با محمود عباس  در  بیت لحم صورت گرفت.