بایدن دست از پا درازتر به کاخ سفید بازخواهد گشت

 روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در یادداشتی به قلم سرتیپ بازنشسته اردنی «بسام روبین» به سفر «جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه پرداخت.

در این یادداشت آمده، آمریکا بارها و از فراز سرزمین‌های عربی تعهد خود به امنیت رژیم اسرائیل را اعلام کرده و حتی به ملت‌های آن منطقه و دولت‌هایشان توجهی نداشته گویی که برده‌اش هستند. سران آمریکا هر از گاهی  برای اهدای هدیه‌هایی که متعلق به خودشان نیست به رژیم اسرائیل مسابقه می‌دهند تا وفاداری خود را به این رژیم نشان دهند، سفر بایدن به منطقه نیز در همین راستاست علیرغم آنکه آمریکا می‌داند قواعد بازی در حال تغییر است؛ سیاست سعودی و امارات به سمت منافعشان و خارج از چارچوبی که آمریکا در طول چندین دهه مشخص کرده بود، رفته و همین موضوع، مأموریت رئیس‌جمهور آمریکا را با سختی‌هایی روبرو می‌کند که ممکن است به وی اجازه تقدیم هدیه‌ای را قصد دارد، ندهد.

رأی‌الیوم افزود، کشورهای عربی منفعتی در پیوستن به ائتلافی که رژیم اسرائیل یک سر آن است ندارند، اسرائیل یک دشمن تاریخی برای امت است. عوامل موفقیت این ائتلاف در مشخص کردن مأموریت، اهداف و توافق بر سر آن است و سخت است که کشورهای عربی با رژیم اسرائیل بر سر این دو نقطه به توافق برسند بویژه آنکه موجبات شکست، اخیرا و پس افشای وزن واقعی آمریکا در جهان بیشتر شده؛ موضوعی که در صحنه اوکراین و نیز حملات دفاعی صنعاء به امارات و سعودی، خود را نشان داده است. عربستان سعودی و امارات نمی‌توانند امنیت ملی و اقتصاد خود را برای رضایت آمریکاو دفاع از رژیم اسرائیل به خطر بیندازند.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: پس از تأیید موفقیت اسرائیل در سنگ‌اندازی در توافق هسته‌ای و برنامه‌ریزی آمریکا برای قرار دادن کشورهای عربی به عنوان عمق راهبردی اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر فاقد مشروعیت واقعی، استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در کشوری عربی اخطارها و نتایج منفی زیادی برای کشورهای عربی خواهد داشت ، یک نقض امنیتی است بلکه حتی امنیت ملی عربی را در معرض خطر قرار می‌دهد خصوصا آنکه رمز عبور این سامانه‌های دفاعی تنها به دست آمریکا و اسرائیل خواهد بود و چه بسا برنامه‌ای که اسرائیل برای آن تلاش می‌کند یعنی وارد کردن اولین ضربه به ایران از طریق یکی از همین کشورهای عربی بدون اطلاع کشور مذکور باشد. قطعا پاسخ ایران به منبع شلیک و آن کشور تند خواهد بود. اسرائیل و آمریکا طبق معمول خواهند ایستاد و سقوط عرب‌ها و مسلمانان در نتیجه این نقشه شیطانی که اسرائیل با حمایت کامل آمریکا مدتهاست مشغول آماده کردن آن است را تماشا خواهند کرد.

نویسنده مذکور در پایان نوشت: به همین دلیل به عنوان یک تحلیلگر معتقدم که رئیس‌جمهور آمریکا پس از سقوط متحد انگلیسی‌اش بوریس جانسون و نیز درز سخنان امانوئل ماکرون با حاکم امارات، دست از پا درازتر به کاخ سفید باز خواهد گشت. چه بسا آقای بایدن نتواند در این سفر هدیه مورد نظر به اسرائیل یعنی افزایش دایره عادی‌سازی روابط، تشویق [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس] به اتخاذ موضع منفی علیه روسیه و نیز تبدیل سرزمین عربی به عمق راهبردی اسرائیل در راستای وارد کردن ضربه سریع به ایران، حزب‌الله و حماس را بدهد؛ موضوعی که صادرات گاز لبنان از طریق اسرائیل به اروپا را تضمین می‌کندو امت عربی و اسلامی را به دو قرن پیش بازمی‌گرداند البته تا زمانی که هدایای دیگری در مقابل انتقال جنگ از اوکراین به خاورمیانه برای حفاظت از چشم آبی‌ها و تقدیم عرب‌ها و مسلمانان به عنوان قربانی‌هایی برای جنگی ویرانگر که آرزوهای رژیم صهیونیستی را محقق می‌کند در کار نباشد؛ موضوعی که فراماسونرهای جهانی از مدتها پیش به دقت بر روی آن کار می‌کنند و برای اعراب بسیار گران تمام خواهد شد؛ در صورت موافقت کشورهای عربی با دیکته‌های غربی از آنها به عنوان شاهد دروغین استفاده خواهد شد.

بایدن دست از پا درازتر به کاخ سفید بازخواهد گشت

رئیس‎جمهور فرانسه اخیرا به همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد که رئیس امارات به او گفته عربستان و امارات به سختی می‌توانند تولید نفت را افزایش دهند.

جو بایدن برای اولین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۳ (امروز) تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به منطقه سفر خواهد کرد.