استقبال رسمی محمد بن سلمان از بایدن+فیلم و تصاویر

«جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا وارد عربستان شد تا روابط خود را با این کشور از سر بگیرد؛ این در حالی است که او در تبلیغات انتخاباتی خودگفته بود  قصد دارد نقش عربستان در سیاست خارجی آمریکا را کمرنگ کند.

به گزارش بلومبرگ، هواپیمای «ایر فورس وان» بایدن در شهر ساحلی جده فرود آمد. شاهزاده «خالد الفیصل» یکی از اعضای ارشد سلطنتی که فرماندار مکه است و شاهزاده «ریما بنت بندر» سفیر عربستان در آمریکا از او استقبال کردند.

این اولین باری است که یک رئیس جمهور آمریکا با پرواز مستقیم از سرزمین‌های اشغالی به عربستان وارد می‌شود. همچنین، این اولین سفر بایدن به عربستان از زمان آغاز ریاست جمهوری او است. در این سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر و در زمان کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود نقش عربستان را در سیاست خارجی خود کمرنگ کند. این وعده‌ها در ادامه ادعاهای حقوق بشری بایدن پس از قتل جمال خاشقچی به دستور ولیعهد  عربستان عنوان شده بود. با این حال در راستای حل بحران انرژی وی تصمیم گرفته روابط خود را با این کشور ترمیم کند. 

بایدن در عربستان

بایدن در فرودگاه جده

بایدن در جده

استقبال بن سلمان، ولیعهد سعودی از بایدن

بایدن و عربستان

 
 
 
 

 


 
 
ملک سلمان
دیدار جو بایدن و ملک سلمان در کاخ «السلام» جده
بایدن و بن سلمان
دیدار کاری بایدن و بن سلمان با حضور وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا
بن سلمان