تکاپوی فرانسه برای واردات «گازوئیل» از امارات نتیجه داد

رادیو مونت کارلو در این خصوص گفت: این توافق همزمان با سفر شیخ محمد بن زاید ، رئیس جمهور امارات متحده عربی به پاریس است که در آن دو کشور بر سر مشارکت استراتژیک جهانی در زمینه انرژی برای شناسایی پروژه‌های مشترک در زمینه‌هایی مانند هیدروژن و انرژی هسته‌ای توافق خواهند کرد.  

این درحالی است که کشورهای اروپایی به دلیل تحریم کردن روسیه با بحران سوختی مواجه هستند و قیمت سوخت به شدت در این کشورها افزایش یافته است.

در همین راستا رئیس جمهور فرانسه با پیش بینی طولانی شدن جنگ در اوکراین، هشدار داد پاییز و زمستان آینده بدون شک بسیار سخت خواهد بود. امانوئل مکرون در مصاحبه تلویزیونی به مناسبت روز ملی فرانسه از فرانسوی‌ها خواست خودشان را برای پاییز و زمستان سخت آماده کنند.

کمیسیون اروپا نیز پیش از این هشدار داده بود در صورت قطع عرضه گاز توسط مسکو به اروپا، وضعیت ممکن است از این هم بدتر شود چرا که اروپا همچنان به وادرات نفت و گاز روسیه به شدت وابسته است.

تکاپوی فرانسه برای واردات «گازوئیل» از امارات نتیجه داد

شایان ذکر است گاز طبیعی مهم‌ترین و محرک‌ترین کالا برای اقتصاد جهان است. قیمت گاز طبیعی از آغاز سال گذشته میلادی تا کنون به میزان ۷۰۰ درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت گاز محرک اصلی تورم جهانی است و جهش‌های قیمت را در پی دارد. دویچه بانک به خطرات فزاینده «رکود قریب الوقوع آلمان به دلیل سهمیه بندی انرژی» اشاره کرد. مورگان استنلی، شرکت خدمات مالی آمریکایی نیز پیش بینی کرده کل منطقه یورو تا پایان سال دچار رکود خواهد شد.