پزشک سابق کاخ سفید: بایدن دچار زوال عقلی شده است

«رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید که در حال حاضر نماینده تگزاس در کنگره آمریکاست، روز پنجشنبه در توییتر پیش‌بینی کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تا پایان دوره اول ریاست‌جمهوری خود دوام نخواهد آورد؛ چرا که ذهن او به میزان زیادی دچار زوال شده است.

به گزارش شبکه آر تی، جکسون با تاکید بر اینکه که افت توان شناختی بایدن سال‌ها است که به طور کامل دیده شده، استدلال کرد که بایدن نباید رئیس‌جمهور ما باشد! وی در توییت دیگری، استعفای رئیس جمهور را خواستار شد.

وی که به عنوان پزشک شخصی روسای جمهور سابق باراک اوباما، دونالد ترامپ و جورج دبلیو بوش خدمت کرده در مصاحبه‌ای با شان هانیتی، خبرنگار فاکس نیوز فاش کرد که اوباما ایمیلی برای او فرستاده و او را به دلیل ایجاد تردید در توانایی‌های شناختی بایدن مورد سرزنش قرار داده است.

اما پزشک سابق کاخ سفید بر نظر خود در مورد وضعیت روانی رئیس جمهور فعلی اصرار داشته و در مصاحبه دیگری گفت: تنها چیزی که من می‌دانم این است که او به زوال شناختی مرتبط با سن، مبتلا شده است. بایدن در حال حاضر از نظر روانی در وضعیت مناسبی نیست. او با اشاره به طرز دور شدن و خیره شدن بایدن به فضا می‌گوید این حرکات نشان می‌دهد که حواس بایدن به جایی که هست، متمرکز نیست.

جکسون با یادآوری این موضوع به منتقدان خود که پزشک سه رئیس‌جمهور کاخ سفید بوده، هشدار داد که ۱۰۰ درصد مطمئن است که جو بایدن از انجام کارش ناتوان است و پیش بینی کرد که او چهار سال در مقام ریاست جمهوری حضور نخواهد داشت. کاهش توان شناختی بایدن در میان مخالفان رئیس‌جمهور مورد بحث قرار گرفته و آن‌ها به سردرگمی فزاینده بایدن حتی در مواجهه با کار‌های ساده‌ای مانند خواندن از روی تله پرومتر و خروج از صحنه پس از سخنرانی، اشاره می‌کنند.

پزشک سابق کاخ سفید: بایدن دچار زوال عقلی شده است

بایدن حتی زمانی که در دوران اوباما معاون رئیس جمهور بود، در زمینه توانایی تمرکز بر روی متن به شدت آسیب پذیر دیده میشد، تا جایی که کابینه او بار‌ها مجبور به عقب نشینی از اظهارات تحریک آمیز بایدن در مورد تغییر رژیم و اقدام نظامی احتمالی علیه روسیه و چین شده است.