لیبرمن: یک دولت بدون حضور نتانیاهو تشکیل می‌دهم

«آویگدور لیبرمن » رئیس حزب « اسرائیل خانه ما» شب گذشته (شنبه شب) احتمال نامزدی خود برای احزاز پست نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را رد نکرد و گفت که از حضور در کابینه تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» خودداری می کند.

لیبرمن در گفت‌وگو با کانال 12 نیوز گفت: «دولت گردشی با حضور گانتز و نتانیاهو غیرممکن است اگر نتانیاهو بیاید، من‌ می‌روم».

وی در ادامه افزود: «من متعهد هستم تا هر آن چه را می‌توانم انجام دهم تا دولتی را بدون بی بی (نتانیاهو)، اریه درعی و بدونه موشه گافنی تشکیل دهم».

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با انتقاد از نتانیاهو گفت: «او جدای از آن که دیگر را مقصر جلوه می‌دهد، واقعاً هیچ‌چیز نمی‌داند. بگذارید حقیقت را بگوییم. هزینه زندگی به نفع نتانیاهو نیست. چیزی که به نفع او است این است که پرونده‌های حقوقی خود را ببندد. ما مدام درباره چیزهایی که او از تمامی نامزها در مراحل رقابت‌های اولیه خواسته است، می‌شنویم. همه تلاش می‌کنند او را خوشحال کنند....روزی که نامزدها به قدرت برسند،‌تمامی پرونده‌های حقوقی علیه او را خواهند بست و این تنها چیزی است که به نفع آن‌ها است».

وی ادامه داد: «اگر نتانیاهو 59 کرسی در پارلمان نداشته باشد، برآورد می‌شود که حزب لیکود خواهان پنجمین تلاش برای تشکیل دولت نخواهد بود. هیچ کس نمی‌خواهد به انتخابات ششم برود. فکر می‌کنم که به محض آن که 61 کرسی را به دست نیاورد، شرکای طبیعی او، اسموتریچ، گافنی و دری، در آن لحظه در لیکود، که روند دشواری را پشت سر می‌گذارند و مطمئناً روندی دموکراتیک نیست و در انتخابات مقدماتی که زخم‌های زیادی بر جای می‌گذارد، تمایل بسیار بیشتری در داخل حزب لیکود برای نه گفتن به نتانیاهو می‌شنوم».

اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، 9 تیرماه به انحلال این پارلمان رأی مثبت دادند  و بر اساس آن، «یائیر لاپید» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در اراضی اشغالی انتخاب شد.

بر اساس تصمیم پارلمان، اول ماه نوامبر (دهم آبان ماه)، به عنوان زمان برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی تعیین شد. و تل‌آویو به سوی پنجمین انتخابات پارلمانی طی سه سال و نیم گذشته حرکت کرد.

لیبرمن: یک دولت بدون حضور نتانیاهو تشکیل می‌دهم

به گزارش العهد، بنت در زمان نخست وزیری خود، رکورد جدیدی ثبت کرد؛ زیرا وی کمترین مدت را به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی فعالیت کرد. هر چند که لاپید هم به عنوان رئیس کابینه انتقالی، بدون کنست، قدرت زیادی برای اجرای برنامه‌های جدید نخواهد داشت. بدین ترتیب، لاپید به مدت دستکم چهار ماه به عنوان رئیس کابینه انتقالی مشغول به فعالیت خواهد بود و شاید مدت زمان بیشتری در این منصب بماند؛ چرا که تشکیل یک ائتلاف جدید، فرآیند طولانی در اراضی اشغالی دارد.