جنجال سفر شهردار مغربی به سرزمین های اشغالی

دیدار لیموری از "مناطق اشغالی" محرمانه بود، زیرا (شهرداری) طنجه پیش از انفجار شبکه های اجتماعی مبنی بر سفر سه روزه این مقام مغربی به سرزمین های اشغالی و بازدید از تل آویو و قدس اشغالی، در وب سایت رسمی خود هیچ اطلاعات یا جزئیاتی در مورد این دیدار اعلام نکرد.

افشای سفر مخفیانه شهردار طنجه به "اسرائیل" خشم فعالان سیاسی و حقوق بشری علیه عادی سازی را برانگیخت، زیرا حزب سوسیالیست متحد مخالف، دیدار لیموری با شهردار شهرک "ریشون لتسیون" در روستای فلسطینی عیون قاره اشغالی درسال 1948 را «گامی خطرناک و غیرمنتظره» و بی سابقه دانست .

با توجه به جنجال های مطرح شده، "انجمن روسای شهرداری های مغرب " به ریاست لیموری روز جمعه مجبور شد با شکستن سکوت خود بگوید: رئیس این انجمن از 12 تا 15ژوئیه ، به دعوت "حاییم یبباس "رئیس کل شهرداری های رژیم یک سفر کاری به سرزمین های اشغالی داشته است.

عزیز هناوی، یکی از دیده‌بانان مغرب علیه عادی‌سازی، امروز شنبه به العربی الجدید گفت سفر شهردار طنجه با توجه به اینکه «دو جرم مرتکب شده است» با تمام معیارها محکوم است. زیرا وی به عنوان شهردار طنجه که عادی سازی را در همه اشکال آن رد می کند و دوم سوء استفاده از پست انجمن روسای شهرداری های مغرب مخفیانه و بدون اطلاع بقیه اعضای شورا به سرزمین های اشغالی بوده است.

به گفته هناوی، " وی با تمام معیارها مرتکب جنایت پیچیده ای شده است، زیرا بازدید وی از شهرک‌های ساخته شده توسط صهیونیست‌ها در سرزمین های غصبی فلسطین، به منزله به رسمیت شناختن این شهرک ها است.

جنجال سفر شهردار مغربی به سرزمین های اشغالی