سه شرط صنعاء برای تمدید آتش‌بس در یمن

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی، بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء، آغاز به‌کار مجدد بندر الحدیده و پرداخت حقوق کارکنان دولتی را به عنوان سه شرط تمدید آتش بس در یمن اعلام کرد.

وی در دیدار با هیأت عمانی در صنعاء برای بررسی آخرین تحولات مرتبط با آتش بس در یمن و رایزنی درباره پیشنهادات هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل ، تاکید کرد: این مساله ضروری است که در پی برقراری آتش بس، شرایط اقتصادی و معیشتی مردم یمن بهبود یابد.

وی بر لزوم بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء، آغاز به کار مجدد بندر الحدیده و همچنین پرداخت حقوق و مطالبات کارمندان دولت در صورت تمدید آتش بس، تاکید کرد و گفت: در این توافق طرف مقابل نیز باید از خواسته‌های خود کوتاه بیاید و گرنه آتش بس برقرار باقی نخواهد ماند.

المشاط تاکید کرد: انجام این اقدامات موجب برقراری شرایط صلح دائمی شده و به میزان ملموس و قابل توجهی درد و رنج ملت یمن که ناشی از ادامه تجاوزات و محاصره این کشور است را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر لزوم اعتماد سازی از سوی ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا تاکید کرد و گفت: ادامه محاصره همه جانبه یمن، یک جنایت جنگی و ضد انسانی که بر خلاف همه اصول صلح پایدار قرار دارد.

سه شرط صنعاء برای تمدید آتش‌بس در یمن

گفتنی است پس از تمدید دو ماهه مهلت آتش بس در یمن از روز دوم ژوئن گذشته، این آتش بس فردا دوم آگوست به پایان می‌رسد و برای تمدید به توافق طرفین آن نیاز دارد.