هشدار آمریکا درباره حمله انتقام جویانه القاعده

وزارت امور خارجه آمریکا در پی کشته شدن ایمن الظواهری ، سرکرده گروه تروریستی القاعده هشدار داد که کشته شدن ایمن الظواهری در حمله آمریکا می‌تواند حامیان گروه تروریستی القاعده را وادار کند تا تأسیسات یا شهروندان آمریکایی را مورد هدف قرار دهند و احتمال خشونت بیشتر علیه آمریکا وجود دارد.

این وزارتخانه در بیانیه خود با اعلام این هشدار از شهروندان آمریکاییی خواست تا از آنجایی که حملات تروریستی اغلب بدون هشدار انجام می‌شود، شهروندان آمریکایی سطح بالایی از هوشیاری را داشته باشند و هنگام سفر به خارج از کشور آگاهی موقعیتی خوبی داشته باشند.

از طرف دیگر نیز جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با سی ان ان درباره کشته شدن ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده گفت: «ما مرگ ایمن الظواهری را از طریق دی ان‌ای تایید نکردیم و تاییدیه رسمی نداریم. ما آن تاییدیه را دریافت نخواهیم کرد. رک و پوست کنده بگویم ما بر اساس منابع خبری و روش‌های متعدد دیگری این اطلاعات را جمع آوری کردیم و نیازی به تاییدیه دی ان‌ای نداریم.»

هشدار آمریکا درباره حمله انتقام جویانه القاعده

الجزیره به نقل از رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد، سازمان سیا چند روز قبل از حمله توانست الظواهری را در محل مورد نظر زیر نظر بگیرد و پس از تأیید اطلاعات حضور الظواهری در محل حمله، زمان مناسبی را انتخاب کرد. خانه‌ای که مورد حمله آمریکایی‌ها قرار گرفت متعلق به یکی از دستیاران ارشد «سراج الدین حقانی» وزیر کشور افغانستان است.