اظهارنامه مالیاتی ترامپ باید به کنگره ارائه شود

یک هیئت دادگاه تجدیدنظر فدرال (دادگاه استیناف) در حکم روز سه‌شنبه خود خواستار ارائه اظهارنامه مالیاتی «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق آمریکا و شرکت‌های تجاری او به کنگره این کشور شد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، این دادگاه خواستار ارائه این اظهارنامه‌های مالیاتی به کمیته راه و روش مجلس نمایندگان آمریکا شد و ترامپ نیز در واکنش می‌گوید تمامی این تلاش‌ها «انگیزه سیاسی» دارد.

این درخواست فدرال آمریکا یک روز پس از یورش ماموران پلیس فدرال به خانه ترامپ در فلوریدا و بازرسی گاو صندوق‌های او اعلام شده است.

این اقدام پلیس فدرال آمریکا به احتمال زیاد با تحقیقات وزارت دادگستری این کشور در مورد سوابق رئیس‌جمهور سابق آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت و روابط او با افراد مختلف مرتبط است.

اظهارنامه مالیاتی ترامپ باید به کنگره ارائه شود

پیش از این در ماه فوریه اداره اسناد و آرشیو ملی آمریکا در گزارشی به کنگره اعلام کرده بود که حدود ۱۵ جعبه از اسناد و مدارک موجود در کاخ سفید که همگی حاوی اسناد طبقه بندی بودند در خانه ترامپ در فلوریدا کشف شده است.

کمیته نظارت مجلس آمریکا نیز از آن زمان به بعد تحقیقات در این باره را آغاز کرد و از اداره اسناد و آرشیو ملی آمریکا خواست تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار دهد.