ترامپ محاکمه نشود، فروپاشی آمریکا حتمی است

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم «چارلز ام. بلو» نوشت آمریکا نمی‌تواند در مقابل خطرات محاکمه نشدن «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق این کشور، ایستادگی کند.

در این گزارش که با عنوان «نمی‌توانیم ترامپ را محاکمه نکنیم» منتشر شد، بلو در ابتدا با بیان آنکه همه از اشتباهاتشان درس می‌گیرند، نوشت: «اشتباهات ما پلی است به سوی موفقیت که به ما درس می‌دهند چه چیزی پاسخگو و چه چیزی نیست، اما افراد بدجنس هم می‌توانند از شکستشان درس بگیرند و این جاییست که ما و ترامپ قرار داریم. تمام هجوم او به سیاست آزمایش نقاط ضعفش بوده است، هرباری که شکست خورده تشویق شده است و اکنون شکارچی سیاسی بهتری است.»

او در ادامه به روند تحقیقات کمیته درباره حملات کنگره اشاره کرد و با بیان آنکه سوال اصلی این نیست که آیا اتهامات ترامپ به اندازه‌ای هست که او مقصر شناخته شود، بلکه مسئله توانایی آمریکا با محاکمه نکردن ترامپ است، نوشت: «هرباری که دادگاهی درباره کنگره را می‌شنوم بیشتر به این نتیجه می‌رسم که باید ترامپ برای تعداد اتهامات بسیاری محاکمه شود، اما من دادستان نیستم و هیچ نقشی هم در محاکمه او ندارم، نهاد مربوط تصمیم نهایی را می‌گیرد. درباره اینکه آیا آمریکا می‌تواند ترامپ را محاکمه نکند و در مقابل عواقب آن بایستد، جواب من نه هست.»

بلو در ادامه با بیان اینکه ترامپ از تمامی شکست‌هایش درس گرفته و اکنون خطرناک‌تر از قبل باز خواهد گشت، گفت: «او متوجه شده که برخی از حامیانش زنان را تحقیر می‌کنند، مهم نیست چند زن او را به تجاوز جنسی متهم کرده باشند، در نهایت برخی از زنانِ حامی او این مسائل را حذف خواهند کرد. اکنون با این روند پیگیری درباره تلاش‌های او برای تغییر نتایج انتخابات و حملات به کنگره، او بار دیگر از شکستش درس گرفته است.»

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است: «ترامپ در حال حاضر قصد نامزدی ریاست جمهوری را دارد و از طرفی هم می‌خواهد خود را از اتهامات وارده مبری کند. اگر او بار دیگر رئیس‌جمهور شود، دوره دوم ریاست جمهوری او از دوره اول هم بدتر خواهد بود. او این بار بر نزدیکانش هم سخت خواهد گرفت، بار قبل با آنکه مایک پنس به او وفادار بود در نهایت مدیریت او را زیر سوال برد، این بار، اما ترامپ افرادی را انتخاب خواهد کرد که مدیریت او را نفی نکنند.»

هفته پایانی خرداد اعلام شد هیئت کمیته تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا شواهدی ارائه خواهد کرد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در طرح توطئه‌آمیز برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ دست داشته است.

اواخر ماه گذشته نیز هیئت تحقیقات درباره حملات کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰ و پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سرویس مخفی آمریکا را به دلیل پیام‌هایی که بین ۵ تا ۶ ژانویه ارسال، اما بعدا پاک کرده است به دادگاه احضار کرد.

ترامپ محاکمه نشود، فروپاشی آمریکا حتمی است

مقام‌های آمریکایی در آن زمان می‌گفتند روایت‌های سرویس مخفی آمریکا درباره اینکه چگونه این پیام‌ها پاک شدند هر روز تغییر می‌کند.

اما قبل‌تر نیز کمیته تحقیقات با دسترسی به شماره تلفن «اریک ترامپ» و «کیمبرلی گیلفویل»، همسر او اعلام کرد که قصد دارد مکالمات این دو نفر در روز‌های منتهی به حمله به ساختمان کنگره را بررسی کند، زیرا این دو نقش کلیدی در کارزا‌های انتخاباتی و ادعا‌های دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات داشتند و اطلاعات جدیدی درباره سایر اطرافیان پدرش دارند.