واکنش سازمان ملل به هشدارهای سید حسن نصرالله

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی به هشدارهای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

بنابر گزارش، امروز (چهارشنبه)، خبرگزاری «آناتولی»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به سؤال جمعی از خبرنگاران درباره اظهارات روز گذشته دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «من بر این باورم ما همواره از شکنندگی وضعیت در آن منطقه نگران هستیم. ما از همه می‌خواهیم از ایراد سخنرانی‌هایی که به بدتر شدن وضعیت دامن می‌زند، خودداری کنند.»

این اظهارات پس از آن بیان شده است که سید حسن نصرالله، روز گذشته، در سخنرانی عاشورایی خود به رژیم صهیونیستی هشدار و تأکید کرد که اگر دستی به سمت منابع لبنانی دراز شود، این جنبش آن را قطع خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله، روز گذشته در این باره گفت: «تصمیم‌گیری‌ها در لبنان به دست خود ماست نه دیگران. ما مردم [لبنان] در چهل سال گذشته با محاصره، جنگ و ترورها دست و پنجه نرم کردیم. به دنبال آینده‌ای امیدوارکننده  برای مردم خواهیم بود. ما برای لبنانی آزاد، عزیز، توانمند در حفظ حاکمیت و عزت و استخراج منابع طبیعی تلاش خواهیم کرد. در تلاش برای لبنان توانمندی خواهیم بود که جلوی هر دستی را که به سمت منابع طبیعی‌اش دراز می‌شود، می‌گیرد و هر آن دستی را که به سمت خاک، روستاها و شهرهایش دراز می‌شود، قطع می‌کند. هر دستی که به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع می‌شود همانند دستانی که به سمت خاکش دراز شد و قطع شد.»

واکنش سازمان ملل به هشدارهای سید حسن نصرالله

در پی این هشدار، مجاهدان مقاومت با انتشار پیامی تأکید کردند که پیام نصرالله را دریافت کرده‌اند و ندای وی، عزم آنان را راسخ کرده است؛ لذا مطیع سید حسن هستند و دستانشان بر روی ماشه است.