کشتار در غزه برای گرفتن بودجه

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با عنوان «یک نتیجه قابل پیش‌بینی عملیات غزه »، نوشت: هنگامی که یک ساختار سیاسی ناپایدار با یک تهدید امنیتی شدید مواجه می‌شود، به طور معمول، نتیجه فوری آن صدور چک سفید برای تشکیلات جنگی این ساختار (رژیم) است.

این روزنامه با مبهم اعلام کردن اهداف تجاوز اخیر به غزه نوشت: اسرائیلی ها نمی‌دانند این عملیات با چه هدفی و توسط چه کسی شروع شد و چه توجیهی داشت.

«هاآرتص» تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را که به شهادت ۴۵ شهروند فلسطینی از جمله ۱۵ کودک و زخمی شدن بیش از ۳۶۰ نفر دیگر منجر شد، "محدود" تصریح کرد: حتی اگر ارتش (رژیم صهیونیستی)، اسم «عملیات» را روی حوادث اخیر در غزه گذاشته باشد، انتظار می‌رفت که با همان بودجه معمول خود کار را پیش ببرد و خواهان بودجه اضافه برای آن نباشد.

این روزنامه عبری، ناپایداری وضعیت سیاسی در رژیم صهیونیستی و سرپرستی یائیر لاپید بر کابینه خود را یادآور شد و نوشت: موقعیتی بهتر از الان برای ارتش، جهت درخواست افزایش بودجه نیست.

این رسانه صهیونیستی نوشت: سال گذشته در زمان نخست‌وزیری "نفتالی بنت" نیز، این اتفاق افتاد و این کابینه با افزایش خارق‌العاده هفت میلیارد شیکلی بودجه جنگی موافقت کرد. (هر دلار معادل تقریبا سه و نیم شیکل است). این مبلغ غیر از ۲.۵ میلیارد شیکلی بود که هزینه جنگ غزه در ماه می ۲۰۲۱ میلادی شد. فرماندهان نظامی حتی خواب چنین افزایشی را نمی توانستند، ببینند.

هاآرتص با اشاره به اینکه لاپید تجربه نظامی ندارد، افزود که وزارت جنگ این رژیم که استاد افزایش بودجه است، به راحتی می‌تواند این بودجه را از کابینه لاپید بگیرد.

این رسانه صهیونیستی همچنین نوشت: فروپاشی ائتلاف حاکم و انحلال کنیست در ژوئن، مذاکرات محرمانه‌ای را که در هفته‌های گذشته بین وزارت (جنگ) و وزارت دارایی درباره بودجه دفاعی ۲۰۲۳ در جریان بود، متوقف کرد. مذاکرات پس از آن آغاز شد که ارتش اسرائیل با درخواست افزایش بیش از ۱۰ میلیارد شیکلی بودجه، دولت را شوکه کرد.

هاآرتص از تلاش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای مرتبط کردن بودجه نظامی این رژیم به تولید ناخالص این رژیم خبر داد و نوشت: وزارت دفاع (جنگ) دنبال افزایش بودجه، از ۳.۸ درصد تولید ناخالص ملی به ۵ تا ۶ درصد است.

این روزنامه چاپ تل‌آویو تصریح کرد: وقتی درخواست برای افزایش بودجه نظامی بر روی میز یک کابینه موقت گذاشته شد، از قبل مشخص است که متعاقباً بر روی میز نخست‌وزیر جدیدی که رهبری یک ائتلاف سیاسی شکننده را بر عهده گرفته، نیز قرار خواهد گرفت.

کشتار در غزه برای گرفتن بودجه

هاآرتص درباره ماهیت نظامی رژیم صهیونیستی و نیاز آن به جنگ برای حفظ بقا نیز نوشت: "مهم نیست که اتفاقات اخیر غزه، عملیات نامیده شود یا خیر؛ مهم این است که باد موافق محسوب می‌شود".

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱- در حملات هوایی و توپخانه‌ای سه روزه خود به مناطق مختلف نوار غزه، دست‌کم ۴۵ نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن فلسطینی را شهید و بیش از ۳۶۰ نفر دیگر از جمله دهها کودک را زخمی کرد، اما با قبول آتش بس، شکست در این حمله را عملا پذیرفت.