بودجه ۲۴ میلیون دلاری بن سلمان برای تشدید سرکوب مخالفان

برخی منابع آگاه گفتند محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی مبلغ ۲۴ میلیون دلار را برای یک یگان امنیتی اختصاص داده که به تازگی با هدف سرکوب مخالفان سعودی در خارج، آغاز به کار کرده است.

این منابع افزودند: بن سلمان درخواست کرده است این مبلغ به سرعت در اختیار این یگان جدید قرار داده شود تا جلوی گسترش نفوذ مخالفان از خارج به داخل عربستان گرفته شود. همچنین به گفته آنان، بن سلمان با افزایش حقوق یگان جدید امنیتی و تأمین امکانات فنی جدید برای رصد کردن تحرکات مخالفان عربستانی، موافقت کرده است. این یگان زیر نظر سازمان امنیت عربستان است که به طور مستقیم زیر نظر بن سلمان فعالیت می‌کند.

این منابع گفتند بن سلمان دستور داده است این یگان از همه شیوه‌های نظارتی و جاسوسی برای جلوگیری از نفوذ مخالفان به داخل و روابطشان در داخل استفاده کند.

آن‌ها تاکید کردند بن سلمان دستور داده است هر کسی که از داخل عربستان با مخالفان در خارج ارتباط برقرار می‌کند بازداشت و جلوی هرگونه فعالیت آنان گرفته شود چرا که افزایش نفوذ و تأثیرگذاری مخالفانِ خارج نشین، موجب نگرانی بن سلمان شده است که احساس می‌کند تهدید خطرناکی برای حکومت استبدادی اوست.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرده بود بن سلمان همچنان دیکتاتوری وحشیانه‌ای دارد و مخالفان را به شدت سرکوب کرده است.

بودجه ۲۴ میلیون دلاری بن سلمان برای تشدید سرکوب مخالفان

این سازمان سرشناس در بیانیه‌ای تأیید کرد ولیعهد جوان همچنان پرونده‌اش در زمینه حقوق بشر، بد و سیاه است و آمریکا نباید وجهه او را بازسازی کند و او بر سرکوب و شکنجه منتقدان در داخل عربستان افزوده است.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و منتقدان مستقل در عربستان همچنان ادامه دارد و مسیر سرکوبگری، با وجود آزادی برخی از فعالان برجسته، با شدت ادامه یافته است و مقامات سعودی به سخت گیری بر مخالفان و خانواده‌های آنان با استفاده از شیوه‌های متنوع ادامه می‌دهند.