رسیدگی نکردن به رنگین پوست‌های مبتلا به آبله میمون در آمریکا

وبسایت خبری استات STAT که خبر‌های حوزه بهداشت و سلامت را در آمریکا پوشش می‌دهد اعلام کرد آمار‌های جدید از برخی ایالات و مناطق در آمریکا نشان می‌دهد میزان ابتلای افراد به آبله میمون در رنگین پوست‌ها بیشتر است و این مسئله نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، در ایالت جورجیا، ۸۲ از افرادی که به آبله میمون مبتلا شده اند سیاه پوست هستند. در کارولینای شمالی این میزان ۷۰ درصد است.

در این گزارش تاکید شده است دسترسی محدود یا عدم دسترسی رنگین پوستان به واکسن، بر وخامت اوضاع در این زمینه دامن زده است.

این گزارش می‌افزاید در آمریکا، در سطح ملی، مردان سفیدپوست ظاهرا سهم بسیار بیشتری از واکسن داشته اند، عاملی که به عقیده کارشناسان بهداشت عمومی، تلاش‌ها برای محافظت از افراد آسیب پذیری که دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی دارند، را نقش بر آب می‌کند.

شایان ذکر است با تایید نزدیک به سه هزار مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی در آمریکا، کارشناسان بخش بهداشت عمومی هشدار داده اند این کشور در حال از دست دادن زمان برای مهار کردن همه گیری این بیماری است.

این در حالی است که کارشناسان بهداشتی می‌گویند شمار مبتلایان احتمالاً کمتر از آمار گزارش شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا روز جمعه ابتلای دو کودک به بیماری آبله میمونی را تایید کرد که یکی از آن‌ها ساکن کالیفرنیاست و دیگری مقیم آمریکا نیست.

رسیدگی نکردن به رنگین پوست‌های مبتلا به آبله میمون در آمریکا

کارشناسان بهداشت عمومی در حال بررسی چگونگی ابتلای این کودکان به بیماری آبله میمونی هستند. این کارشناسان هشدار دادند آمریکا وارد برهه‌ای حساس برای مهار کردن این همه گیری شده است و پروفسور آن ریموین از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: هر روز که می‌گذرد و ما اقدامی انجام نمی‌دهیم، احتمال اینکه بتوانیم این بیماری را مهار کنیم کمتر می‌شود.