امضای بایدن پای بزرگترین بسته مالی تاریخ آمریکا

جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا با تخصیص بودجه ۴۳۰ میلیارد دلاری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، کاهش قیمت دارو‌های تجویزی و مبارزه با تورم اقتصادی موافقت کرد. این بودجه، بزرگترین بسته مالی است که تاکنون در تاریخ آمریکا برای مهار گازهای گلخانه ای و مقابله با تغییرات اقلیمی اختصاص داده شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در مراسمی که در کاخ سفید برگزار شد بایدن در حضور برخی نمایندگان حزب دموکرات از جمله جو مانچین، یکی از سناتور‌های آمریکا با تخصیص این بسته بودجه‌ای به دولت موافقت کرد. جو مانچین برای تصویب این بودجه و جلب رضایت نمایندگان در مجلس و کنگره تلاش‌های زیادی کرده بود.

این سناتور آمریکایی این بودجه را بسته‌ای متعادل کننده برای آینده اقتصادی آمریکا خواند که می‌تواند برای تورم و برخی گزینه‌های اقتصادی مهم باشد.

بایدن ضمن امضای این بسته بودجه همچنین از رویکرد برخی جمهوری خواهان انتقاد کرد و اظهار امیدواری کرد دموکرات‌ها بتوانند در انتخابات پیشروی پیروز شوند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از این بسته بودجه‌ای استفاده کنند.

امضای بایدن پای بزرگترین بسته مالی تاریخ آمریکا

گفته می‌شود تمام جمهوری خواهان به این لایحه بودجه‌ای رای منفی داده بودند و آن را ضربه بزرگی به اقتصاد آمریکا می‌دانند. بسیاری از اقتصاددانان آمریکا معتقدند با توجه به تورم شدید این روز‌ها در این کشور این بسته بودجه‌ای نمی‌تواند تاثیر چندانی بر آینده اقتصادی این کشور داشته باشد.