ضربه سخت تورم به بیماران در آمریکا

گزارش اداره آمار کار ایالات متحده حاکی است که قیمت های مصرف کننده در ماه گذشته میلادی نسبت به سال قبل ۸.۵ درصد افزایش داشته که یکی از بیشترین افزایش ها در دهه های اخیر بوده است.

دفتر تحلیل اقتصادی نیز در بررسی های خود به این نتیجه رسید که مصرف کنندگان بیشترین هزینه را برای بخش مسکن و خدمات آب و برق، غذا و مراقبت های پزشکی اختصاص می دهند.

به طور کلی دستمزدها در حال افزایش است، اما پس از تعدیل با افزایش بهای کالاها و خدمات، حقوق کارگران در سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش داشت.

نتایج نظرسنجی اخیر بنیاد «کایزر فمیلی» نشان داد که ۷۴ درصد از رای دهندگان، تورم از جمله افزایش قیمت بنزین را بالاترین نگرانی خود توصیف کردند.

برای میلیون ها خانواده ای که با بیماری های مزمن همچون بیماری قلبی، دیابت و سرطان و یا دیگر شرایط ناتوان کننده دست و پنجه نرم می کنند، تورم یک بلای مجازات کننده است که می تواند برای سلامت آنها مضر باشد.

برخلاف کمتر غذا خوردن یا خرید لباس های کمتر، بسیاری از بیماران برای خرید دارو ، تجهیزات پزشکی یا پرداخت دیگر هزینه های جانبی انتخابی ندارند. برخی باید برای ملاقات با یک متخصص، مسیری طولانی را رانندگی کنند و برخی نیز باید رژیم غذایی سختی را رعایت کنند.

پل کانوی رئیس سیاستگذاری و امور جهانی انجمن بیماران کلیوی آمریکا گفت: بیماران مبتلا به امراض مزمن معمولا در خط مقدم نبود تجهیزات یا افزایش هزینه ها هستند.

مراقبت های بهداشتی به طور فزاینده ای مقرون به صرفه نیست. طبق نظرسنجی انجام شده، نیمی از  شرکت کنندگان گزارش دادند که در پرداخت هزینه های بخش بهداشت و سلامت با مشکل مواجه هستند.

یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که در سال گذشته خودشان یا یکی از اعضای خانواده شان از درمان پزشکی به دلیل هزینه ها صرف نظر کردند و یک چهارم بزرگسالان نیز اعلام کردند که قرص ها را جیره بندی کردند یا نسخه های پزشکی را به طور کامل دریافت نکرده اند.

براساس این گزارش، تورم با افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی و همچنین محصولات پزشکی، خانواده ها را تحت فشار بیشتری قرار داده است.

از ژوئیه ۲۰۲۱ هزینه های مراقبت های بهداشتی ۵.۱ درصد افزایش داشته و قیمت کالاهای پزشکی ۳.۷ درصد رشد یافته است.

تورم به طور خاص برای سلامت بیماران کم درآمد زیانبار است و نتایج مطالعات، ارتباطی قوی بین فقر و سلامت را نمایان می کند.

طبق گزارش مرکز بودجه و سیاست کالیفرنیا، بیش از نیمی از خانواده های کالیفرنیایی که ۵۰ هزار دلار یا کمتر درآمد دارند، برای پرداخت هزینه غذا، مسکن و مراقبت های پزشکی با مشکل مواجه هستند.

در این میان، سیاستمداران از تاثیر های تورم آگاه هستند. در ماه اکتبر، اکثر خانواده های کالیفرنیایی مبالغی برای جبران هزینه بالای سوخت و کالاهای دیگر دریافت می کنند.

ضربه سخت تورم به بیماران در آمریکا

اما کارشناسان بهداشتی نگرانند حتی با کمک یکباره، مقرون به صرفه بودن می تواند برای برخی به مشکل مرگ و زندگی تبدیل شود. به عنوان نمونه، قیمت هر ویال انسولین ممکن است بدون بیمه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار باشد.

با افزایش بهای مواد غذایی در آمریکا، تورم برای برخی که به غذاهای خاص به دلیل رژیم مراقبت های بهداشتی نیاز دارند، چالش برانگیز شده است.

حتی کسانی که سالم هستند ممکن است مجبور باشند به خانواده یا دوستان نیازمند خود کمک کنند.