موافقت قاضی آمریکایی با فروش سلاح به جوانان

یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس آمریکا، ممنوعیت حمل سلاح را برای افراد بین ۱۸ تا ۲۰ ساله رد کرد، که نخستین تصمیم قضایی مهم از زمان صدور حکم تاریخی در مورد حق حمل سلاح از سوی دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئن است.

اعتراض به قانون منع حمل سلاح در تگزاس که جوانان غیرنظامی را از داشتن اسلحه در ملأ عام منع می‌کند، در سال ۲۰۲۱ از سوی گروه طرفدار حقوق حمل سلاح، موسوم به «ائتلاف سیاست سلاح‌های گرم»، صورت گرفت. این گروه اعلام کرد که این ممنوعیت ناقض متمم دوم قانون اساسی آمریکاست که بر اساس آن، هر کدام از ایالت‌ها می‌توانند شبه نظامیان را ساماندهی کنند و حق مردم برای نگهداری و حمل سلاح نباید نقض شود.

در ماه ژوئن، دیوان عالی آمریکا برای نخستین بار، حکم داد متمم دوم قانون اساسی مربوط به تضمین حق افراد برای حمل سلاح در ملاء عام برای دفاع از خود است. این تصمیم همچنین به قوه قضاییه فدرال تکلیف کرد که هنگام بررسی مقررات مربوط به سلاح، آزمون پیشینه افراد را اِعمال کند. دیوان عالی همچنین اعلام کرد که مقررات در این زمینه تنها در صورتی مطابق قانون اساسی است که مشابه مقرراتی باشد که در قرن هجدهم، یعنی زمان تصویب متمم دوم قانون اساسی، وجود داشت.

موافقت قاضی آمریکایی با فروش سلاح به جوانان

محدودیت سنی فقط برای حمل سلاح‌های کمری اعمال می‌شود و در تگزاس افراد می‌توانند اسلحه‌های بلند را به محض رسیدن به سن ۱۸ سالگی خریداری کنند، کما این که در جریان تیراندازی ماه مه، فرد مهاجم ۱۸ ساله از یک اسلحه نیمه خودکار برای حمله به دانش آموزان مدرسه‌ای در یووالدیِ تگزاس استفاده کرد و ۱۹ کودک و دو معلم را کشت.

سال گذشته، یک قضایی در تگزاس حکمی صادر کرد که بر اساس آن تگزاسی‌های بالای ۲۱ سال برای داشتن اسلحه، دیگر نیازی به دریافت گواهینامه یا بررسی سوابق، یا آموزش حمل سلاح ندارند.