نگرانی تایوان از تحرکات نظامی چین

مقامات تایوان در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه اعلام کرده‌اند که تحرکات نظامی چین در نزدیکی این جزیره ادامه دارد.

منابع رسانه‌ای از تایوان خبر دادند که وزارت دفاع این جزیره از حضور پر رنگ هواپیماها و کشتی‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه اعلام کرد که  فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان ادامه دارد و این وزارتخانه روز یکشنبه (امروز) ۲۳ هواپیمای چینی و ۸ کشتی چینی را در اطراف تایوان شناسایی کرد.

نگرانی تایوان از تحرکات نظامی چین

بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان، هفت فروند هواپیمای چین از خط میانی تنگه تایوان که به طور معمول به عنوان یک مانع غیررسمی بین دو طرف عمل می‌کند.

روایت تایوان درباره تحرکات نظامی چین در نزدیکی این جزیره در شرایطی مطرح شده که امروز یکشنبه دو کشتی‌ جنگی آمریکایی در اقدامی تنش‌زا از تنگه تایوان عبور کردند.

عبور این دو کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان، واکنش هشدار آمیز چین را به دنبال داشت و ارتش این کشور ضمن اعلام رصد فعالیت‌های کشتی‌های نظامی آمریکایی، از آمادگی خود برای پاسخگویی به هرگونه اقدام تحریک آمیز خبر داد.

تحرکات نظامی چین در نزدیکی تایوان در شرایطی خبرساز شده که به دنبال سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر مقامات واشنگتن به تایوان، پکن با برگزاری رزمایش نظامی به این اقدامات پاسخ داده است.

مقامات پکن که تایوان را بخشی از چین می‌دانند، بارها به کشورهای خارجی و «جدایی طلبان تایوانی» درباره نادیده گرفتن اصل «چین واحد» و حاکمیت چین بر این جزیره هشدار داده و بر عزم خودشان برای توسل به همه گزینه‌ها برای حفظ حاکمیت چین بر تایوان تاکید کرده‌اند.