به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از رویترز نوشت: ونزوئلا در تاریخ ۷ اکتبر شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و در این میان از ماه ها قبل رقابت میان "هوگو چاوز" و "هنریکه کاپریلس" آغاز شده است.

شب گذشته چاوز با بی اهمیت خواندن رقیب خود از مناظره با وی خودداری کرد. چاوز که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است با رقیب خود مناظره کند پاسخ داد: این باعثشرمندگی من است که در مناظره ای شرکت کنم که کسی در مقابلم وجود ندارد. دوست داشتم که در مقابل خود یک رقیب قدرتمند را ببینم اما چنین چیزی وجود ندارد.

کاپریلس نیز در پاسخ به این اقدام رئیس جمهور گفت: مردم ونزوئلا از بی ادبی های رهبر سوسیالیست خود خسته شده اند.

وی در پاسخ به این اظهارات چاوز گفت: این نامزد عقب افتاده هرگز نمی تواند با کسی بحثکند او فقط توهین کردن و بی اعتبار کردن دیگران را بلد است.

رویترز در ادامه می نویسد: از ماه فوریه یعنی زمانیکه کاپریلس توانست با پیروزی در انتخابات احزاب مخالف دولت، عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری را تصاحب کند تا کنون چاوز وی را با با نام اصلیش خطاب نکرده و همواره از واژه هایی چون " خوک " و یا " بازنده " در مورد این نامزد جوان که فرماندار یکی از ایالت های ونزئلا نیز محسوب می شود استفاده کرده است.

کاپریلس فرماندار ایالت میراندای ونزوئلااست که در بهمن ماه سال گذشته در انتخابات مقدماتی " ائتلاف اتحادیه دموکراتیک " توانست با غلبه بر دیگر رقیبان خود به عنوان رقیب اصلی چاوز در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر مطرح شود اما حامیان چاوز صحت و درستی انتخابات بهمن ماه را زیر سوال برده اند.

به گزارش رویترز، نظرسنجی های انجام شده در ونزوئلا حکایت از آن دارد که چاوز در انتخابات ماه اکتبر با اختلاف زیادی رقیب خود را شکست می دهد اما کمیته انتخاباتی کاپریلس در پاسخ به این نظرسنجی ها اعلام کرده که بسیاری از مردم از اینکه نظر واقعی خود را بیان کنند هراس دارند و به همین دلیل نتایج نظرسنجی ها بدین شکل است.