‌تلاش خارجی‌ها برای ایجاد تفرقه میان شیعیان در عراق

«احمد بختیاری» فعال سیاسی کرد، امروز (پنج شنبه) در مصاحبه‌ای گفت که برخی عوامل خارجی تلاش دارند تا عراق را وارد فتنه شیعی-شیعی کرده و میان شیعیان جنگ و درگیری ایجاد کنند.

او به وبگاه المعلومه گفت که حوادث و اتفاقات سریع و پشت سرهم از منطقه سبز بغداد تا بصره نشان می‌دهد که بدون شک عناصر داخلی و خارجی در حال پشیبرد طرحی برای ایجاد فتنه میان شیعیان هستند و تلاش دارند بر آتش اختلافات بدمند.

او یکی از دلایل این سخن خود را وجود صفحات متعدد در فضای مجازی که به اسم اشخاص غیر واقعی اقدام به پخش شایعات و اخبار دروغین می‌کنند و دست به اختلاف‌افکنی می‌زنند دانست.

این فعال سیاسی کرد تأکید کرد: «به آتش کشیدن بغداد یا بصره به دیوارهای این دو شهر محدود نخواهد بود، بلکه شعله‌های آن به تمامی استان‌ها خواهد کشید. بنابراین تمامی گروههای سیاسی باید مراقب سخنان و مواضع خود باشند تا از سوی برخی طرف‌ها مورد بهره‌برداری قرار نگیرد.»

 ‌تلاش خارجی‌ها برای ایجاد تفرقه میان شیعیان در عراق

عراق در روزهای گذشته شاهد درگیری‌های خونین و آشوب‌افکنی حامیان جریان صدر در منطقه سبز بغداد و شهر بصره بود به طوریکه در درگیری‌های بغداد میان نیروهای «سرایا السلام» (شاخه نظامی جریان صدر و نیروهای امنیتی، حداقل ۳۰ نفر کشته و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

شب گذشته نیز در جریان تلاش هواداران صدر برای به آتش کشیدن دفاتر جنبش عصائب اهل الحق، چهار نفر کشته شدند و «قیس الخزعلی» رهبر جنبش عصائب اهل الحق امروز در بیانیه‌ای خواستار تعطیلی تمامی دفاتر این گروه شد و از همگی خواست تا نگذارند مراسم پیارده‌روی اربعین دچار خدشه شود.