ده‌ها کودک مهاجر در تگزاس آمریکا گم شدند

مقامات محلی و فدرال آمریکا به دنبال ده‌ها کودک مهاجر گمشده در هوستون تگزاس هستند.

براساس گزارش رویترز، این کودکان مهاجر هنگام ورود به خاک آمریکا همراهی با خود نداشته و باید طبق قانون آمریکا تحت حفاظت وزارت بهداشت و خدمات انسانی قرار گیرند.  

یکی از مقامات وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که خواست نامش فاش نشود اظهار کرد در اوایل تابستان سال جاری، پلیس هوستون پس از شناسایی نمونه هایی از گمشدن کودکان مهاجر از خانه های حامیان مالی خود، به این وزارت خانه هشدار داده بود.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا مسئولیت حفاظت و آزادی کودکان مهاجری را که از طریق مرز مکزیک و آمریکا بدون والدین یا قیم قانونی وارد خاک آمریکا می شوند، بر عهده دارد.

برطبق گزارش مقامات وزارت بهداشت و خدمات انسانی و ایمیلی که به دست رویترز رسیده ،مقامات بخش پناهندگی این وزارت خانه در ماه گذشته میلادی در اقدامی بی سابقه، بررسی اضطراری اعطای سرپرستی کودکان مهاجر بدون همراه به حامیان مالی غیروالد در منطقه هوستون را انجام دادند.  

این آژانس دریافته که از سال گذشته تاکنون، 57 کودک مهاجر بدون همراه در هوستون مفقود شده اند که 9 کودک از بین این کودکان از پناهگاه های وزارت بهداشت در هوستون فرار کرده اند.

براساس این گزارش تا 26 اوت سال جاری، وضعیت 46 کودک مهاجر امن گزارش شده بود اما تاکنون به مدارکی دال بر قاچاق انسان به منظور کار اجباری یا کارگری جنسی دست نیافته است.

مقامات اظهار کردند برخی از این کودکان گمشده در حال حاضر 18 سال یا بیشتر دارند و برخی از آنان برای پیوستن به والدینشان در آمریکا، محل زندگی خود در کنار سرپرستانشان را ترک می کنند و تعداد پرونده های بررسی شده در مقایسه با میزان آزادی آنها برای ورود به آمریکا بسیار کمتر است.

ده‌ها کودک مهاجر در تگزاس آمریکا گم شدند

گمشدن این کودکان تبدیل به چالشی برای دولت بایدن شده زیرا شمار کودکان مهاجری که بدون همراه از طریق مرز جنوب غربی وارد آمریکا شده و باید به سرعت و در نهایت امنیت تحت حمایت دولت آمریکا دربیایند، به رکورد بی سابقه ای رسیده است.  

آمارهای دولت فدرال آمریکا نشان می‌دهد طی سال های گذشته هزاران مورد آزار و اذیت جنسی علیه کودکان مهاجر در اردوگاه‌ها و پناهگاه‌هایی که توسط دولت این کشور اداره می‌شود، ثبت شده است.