وزیر کشور انگلیس استعفا کرد

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا اندکی قبل از اینکه لیز تراس به نخست وزیری این کشور منصوب شود، استعفای خود را اعلام کرد.

پاتل در نامه استعفای خود به بوریس جانسون ، نخست وزیر مستعفی، گفت: این افتخار زندگی من بوده است که در سه سال گذشته به عنوان وزیر کشور به کشورمان خدمت کنم. لیز تراس که روز گذشته با رای اکثریت به عنوان نخست وزیر انگلیس منصوب شد قرار است امروز این مسئولیت را از سلف خود، بوریس جانسون تحویل بگیرد.

پاتل از نزدیک با برخی از بحث برانگیزترین اصلاحات دولت جانسون مرتبط بود. به عنوان مثال، او مسئول توافق بحث برانگیز با دولت رواندا برای اخراج پناهجویان به این کشور بود. بر اساس این پیمان، مهاجران غیرقانونی در انگلیس می توانند بدون توجه به مبدأ و بدون بررسی درخواست پناهندگی آنها به رواندا منتقل شوند. در آنجا آنها باید درخواست پناهندگی خود را بدون حق بازگشت به انگلیس ارسال کنند.

پاتل همچنین در نامه استعفای خود گفت که دیدن مهاجرانی که به طور غیرقانونی از کانال مانش از فرانسه به انگلیس عبور می کنند، ناامید کننده است. وی قبلاً اقداماتی مانند به اصطلاح به عقب راندن در دریا و عملیات نظامی را به طور کامل بررسی کرده است.

پروژه دیگری که توسط پاتل ترویج شد اصلاح قانون پلیس بود که به اعتقاد منتقدان منجر به محدودیت های جدی در حق تظاهرات شد. بر این اساس، از جمله به دلیل آلودگی صوتی، اعتراضات می تواند توسط پلیس متوقف شود.

مشخص نیست که آیا دولت محافظه کار تحت رهبری لیز تراس در این زمینه ها میانه روتر خواهد شد یا خیر. "سوئلا براورمن"، افسر ارشد حقوقی که دیدگاه‌هایش به جناح راست محافظه کاران نزدیک است نامزدی مطرح برای تصاحب پست وزیر کشور محسوب می‌شود.

وزیر کشور انگلیس استعفا کرد

جانسون در اوایل جولای و پس از زنجیره ای از رسوایی ها و شورش درون حزبی علیه رهبری او از ریاست حزب محافظه کار استعفا داد. وی امروز سه شنبه استعفای خود را به طور رسمی به ملکه الیزابت دوم تحویل خواهد داد. اعضای حزب حاکم محافظه کار با بیش از 81000 رای، تراس را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کردند.

اعضای حزب محافظه‌کار پارلمان انگلستان، روز گذشته لیز تراس را به عنوان رئیس این حزب و نخست‌وزیر آتی این کشور انتخاب کردند.