۳ میلیون زائر وارد خاک عراق شدند

سرلشکر «عمر الوائلی» تأکید کرد که مجوزهای ورود و خروج و اقامت همه زائران کنترل شده است.

وی همچنین گفت که عبور و مرور زائران از طریق گذرگاههای مرزی بسیار روان در جریان است و شمار زائرانی که تاکنون از گذرگاه‌های مرزی وارد عراق شدند ۳ میلیون نفر است و حدود ۲۰ هزار نفر از گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان وارد عراق شدند.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق افزود: طی روز یکشنبه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر وارد عراق شدند و حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز خاک عراق را ترک کردند.

الوائلی همچنین گفت: گذرگاه زرباطیه عراق شاهد بیشترین ورود زائران بوده است به طوری که ۷۰ درصد از ورودی به خاک عراق از این گذرگاه انجام گرفته و گذرگاه مرزی شلمچه در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی در پایان گفت که هماهنگی‌های خوبی با فرماندهی عملیات مشترک برای ترک خاک عراق توسط زائران وجود دارد.

مراسم اربعین حسینی امسال بعد از ۲ سال محدودیت با شور و حرارت دوچندان در حال برگزاری است و زائرانی که طی دو سال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا از این سفر معنوی بازمانده بودند خود را از مسیرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات می‌رسانند.

پیش تر «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از زائران ایرانی خواست که سفر خود برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را مدیریت و مدت اقامتشان را در کربلا و نجف کوتاه کنند.

۳ میلیون زائر وارد خاک عراق شدند

آل‌صادق افزود: از زائران عزیز کشورمان تقاضا می‌کنیم به دلیل گرمای زیاد، کمبود آب، یخ  و نبود زیر ساخت‌های کافی، سفرشان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی  را مدیریت و هم مدت اقامتشان را در کربلا و نجف کوتاه کنند تا دیگر زائران عزیز و هموطنانمان بتوانند به فیض زیارت نائل شوند.

همچنین استاندار کربلا پیش بینی کرده است که ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی برای بزرگداشت اربعین حسینی به این استان سفر کنند.