نظر  مجارستان درباره جنگ اوکراین

وزیر خارجه مجارستان روز سه‌شنبه اظهار داشت که باید از درگیری محتمل روسیه و ائتلاف ناتو جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «پیتر سیجارتو» وزیر خارجه مجارستان گفت، لازم است از درگیری مستقیم محتمل بین روسیه و ناتو جلوگیری شود. 

وی افزود که یکی از وظایف جنگنده‌های مجارستانی که در آسمان کشورهای بالتیک گشت‌زنی می‌کنند، همین است.

بر اساس این گزارش، مجارستان با استفاده از چهار فروند جنگنده « گریپن» و ۵۰ پرسنل نظامی، از اول اوت تا ۳۰ نوامبر ( ۱۰ مرداد  تا ۹ آذر) یک ماموریت چرخشی گشت هوایی ناتو را بر فراز کشورهای بالتیک انجام می‌دهد. وزیر خارجه مجارستان همچنین بر اهمیت توسعه ارتش این کشور تاکید کرد

روسیه در ماه آوریل، یادداشتی به کشورهای عضو ناتو ارسال کرد که در آن کمک نظامی به اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی  در این کشور  را محکوم کرد. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز هشدار داده که هرگونه محموله تسلیحاتی در خاک اوکراین هدف نیروهای روسیه خواهد بود.

نظر  مجارستان درباره جنگ اوکراین

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو بارها مدعی شده که این ائتلاف در حال برنامه ریزی برای رویارویی مستقیم با روسیه نیست، اما به ارسال سلاح به ارتش اوکراین ادامه می‌دهد.

«نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه  نیز   روز سه شنبه در یک سخنرانی گفت: «به طور کلی، رخدادهای مربوط به اوکراین نشان می دهند آمریکا و نوکرانش به دنبال طولانی تر ساختن جنگ در اوکراین با تشدید ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به آنجا هستند؛ تسلیحات و تجهیزاتی که بعدا از آنها علیه شهروندان صلح طلب استفاده خواهد شد.»

این مقام ارشد روسیه اضافه کرد: «با وجود کمکهای گسترده غرب به رژیم نازی اوکراین و اعمال فشار بی سابقه تحریمها علیه روسیه، اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین عملی خواهند شد.»