انتقاد داماد ترامپ از دولت بایدن در تکمیل پیمان ابراهیم

« جرد کوشنر » داماد و مشاور دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از  جو بایدن ، رئیس جمهور کنونی این کشور، او را در تکمیل روند سازش و عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ناکام توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جرد کوشنر که نقش اصلی را در  روند سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ایفا کرده بود، گفت:  جو بایدن در متقاعد کردن دیگر کشورهای عربی در پیوستن به پیمان ابراهیم (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) ناموفق عمل کرده است.

بر اساس این گزارش، مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا طی سخنانی به مناسب دومین سالروز توافقنامه های سازش در مؤسسه خود افزود: پیش از ترک سمت خود در دولت قبل، گفتگوهای تاثیرگذاری را با شش کشور دیگر برای پیوستن به پیمان ابراهیم انجام داده بودم.

انتقاد داماد ترامپ از دولت بایدن در تکمیل پیمان ابراهیم

او در ادامه مدعی شد: من معتقدم چیزهای زیادی برای اتکا وجود دارد که امیدوارم دولت کنونی بر آن تمرکز کرده و آنها را انجام دهد؛ چراکه به محض پایان یافتن کامل درگیری عربی-اسرائیلی، دوره ای طولانی از شکوفایی و صلح در منطقه را شاهد خواهیم بود.

دولت بایدن علی رغم آنکه از طرح ترامپ برای گسترش توافقات عادی سازی استقبال کرده بود، اما در خصوص شیوه های دولت سابق در روند مذاکره مانند فروش جنگنده های پیشرفته "اف-۳۵" به امارات و به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر یک  منطقه مورد مناقشه نیز ابراز نگرانی کرده بود.