رئیس‌جمهور شیلی رژیم کودک کش صهیونست را تحقیر کرد

«گابریل بوریچ فونت» رئیس‌جمهور شیلی دریافت استوارنامه سفیر جدید رژیم صهیونیستی را رد کرد.

روزنامه عبری «هاآرتص»، صبح امروز (جمعه)، گزارش داد که در حالی که سفیر جدید رژیم صهیونیستی برای تسلیم استوارنامه خود وارد کاخ ریاست جمهوری شیلی شده بود، رئیس‌جمهور شیلی این مراسم دیپلماتیک را لغو کرد.

به گزارش هاآرتص، این مراسم به این دلیل لغو شده است که به رئیس‌جمهور شیلی اطلاع داده شده نیروهای رژیم صهیونیستی یک نوجوان فلسطینی هفده‌ساله را در شمال کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین، روز گذشته، اعلام کرد که در پی ورود ناگهانی نیروهای رژیم صهیونیستی به روستای «کفردان» واقع در غرب شهرستان «جنین» نوجوان هفده‌ساله فلسطینی به نام «عدی صالح» به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و سه تن دیگر مجروح شده‌اند.

رئیس‌جمهور شیلی رژیم کودک کش صهیونست را تحقیر کرد

هاآرتص می‌گوید که مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید رژیم صهیونیستی به ماه آینده میلادی موکول شده است. سفارت رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده است که مقامات شیلی بابت این تاخیر عذرخواهی کرده‌اند.

رئیس‌جمهور جدید شیلی به مواضع ضدصهیونیستی خود معروف است. روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، چاپ لندن، پیشتر در تحلیلی رئیس‌جمهور جوان و جدید شیلی را که از حامیان سرسخت فلسطین و تحریم رژیم صهیونیستی است، به «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا تشبیه کرده بود.

رأی الیوم از بوریچ به عنوان «هوگو چاوز ۲۰۲۱» یاد کرد و گفت که شماری از تحلیلگران و متخصصان صهیونیست درباره خطر انتخاب بوریچ و پیامدهای انتخاب او برای رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

 «امنون لورد» نویسنده روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» در این‌باره طی یادداشتی نوشته بود: «پیروزی بوریچ خبر بدی برای اسرائیل محسوب می‌شود زیرا چپ رادیکال در آمریکای جنوبی خود را دشمن یهودیان و آن‌ها را خدمتگزار امپریالیسم اسرائیلی می‌داند. با گذشت سال‌ها، کشورهای آمریکای جنوبی ضداسرائیل شده‌اند و شعارهایی مبنی بر اینکه اسرائیل سیاست آپارتایدی را در قبال فلسطینی‌ها دنبال می کند، مطرح می‌کنند. این مسئله به نوعی تلاقی منافع بین خشونت و افراط‌گرایی ایدئولوژیک از طریق کشورهای کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا است».