احتمال سفر رئیس رژیم صهیونیستی به اردن

روزنامه «هاآرتص» روز پنج‌شنبه به نقل از منابع مطلع از برنامه‌ریزی برای انجام سفر رسمی «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به اردن خبر داده است. 

اخبار بین الملل - بنا بر اعلام دفتر ریاست رژیم صهیونیستی ، ریولین روز گذشته در لندن با هیأتی به ریاست شاهزاده «غازی بن محمد» نماینده ویژه «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار کرده است. 

بر اساس بیانیه دفتر ریولین، در این دیدار «مجموعه گسترده‌ای از موضوعات» در چارچوب «گفت‌وگوهای سازنده» میان طرفین، مورد بحث قرار گرفته است.

این خبر یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که پادشاه اردن با اشاره به گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و همچنین اقدامات دولت کنونی آمریکا از اقدامات غیرقانونی تل‌آویو، گفت روابط اردن و اسرائیل به پایین‌ترین سطح در تاریخ رسیده است. وی همچنین از تمدید قرارداد اجاره دو منطقه «الباقوره» و «الغمر» به رژیم صهیونیستی سر باز زد و این اراضی به حاکمیت اردن بازگشت.

اردن یکی از معدود کشورهای عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط رسمی و علنی دارد. این کشور همچنین به عنوان کلیددار مسجد الاقصی، در مورد امنیت شهر قدس با تل‌آویو رایزنی دارد. با این وجود، نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در اردن نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور از محدود کردن روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.