حوادث نورد استریم نتیجه اقدامات عمدی است

روز دوشنبه اعلام شد که یک توزیع کننده زمینی، افت فشار سریع گاز را در خط A خط لوله نورد استریم ۲ ثبت کرده است. این حادثه در آب‌های دانمارک در نزدیکی جزیره بورنهولم رخ داد.

در اواخر روز، اپراتور همچنین گفت که افت فشار در هر دو رشته خط لوله نورد استریم 1 ثبت شده است.

جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا عمیقا نگران آسیب به خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 است... نگرانی های ایمنی و زیست محیطی در اولویت قرار دارند. این حوادث تصادفی نیستند و همه ما را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی افزود: تمام اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این نشت‌ها نتیجه اقدامی عمدی است.

این دیپلمات افزود: اتحادیه اروپا از هرگونه تحقیق در مورد حوادث نورد استریم حمایت خواهد کرد و همچنین اقدامات بیشتری را برای بهبود امنیت انرژی خود انجام خواهد داد.

آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد نیز گفت که حادثه نشت گاز از خطوط لوله روسیه نورد استریم 1 و2 در آب‌های سوئد و دانمارک ناشی از انفجارهای بالقوه خرابکارانه بوده است.

وی در توییتر خود نوشت: نشت گاز از خطوط لوله نورداستریم 1 و 2» در مناطق انحصاری اقتصادی سوئد و دانمارک در نتیجه انفجارهایی رخ داده که ممکن است ناشی از یک اقدام خرابکارانه باشد.

وزیر امور خارجه سوئد افزود: ما به جمع‌آوری اطلاعات ادامه می‌دهیم.

حوادث نورد استریم نتیجه اقدامات عمدی است

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و ژپه کوفود وزیر خارجه دانمارک در مورد وضعیت خطوط لوله نورد استریم گفتگو کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، امروز با ژپه کوفود، وزیر امور خارجه دانمارک در مورد خرابکاری آشکار در طول خطوط لوله نورد استریم 1 و نورد استریم 2 صحبت کرد.

پرایس گفت: "ایالات متحده با متحدان و شرکای خود در تعهد به ارتقای امنیت انرژی اروپا متحد می‌ماند."