اقتصاددان ارشد: آمریکا در سراشیبی رکود است

محمد الاریان مشاور ارشد اقتصادی گروه تحلیلی آلیانز  در گفت وگو با سی بی اس، گفت: آمریکا به سمت رکودی می‌رود که در بحبوحه نگرانی‌های مداوم در مورد تورم و ثبات اقتصادی "کاملاً قابل اجتناب بود".

الاریان با بیان اینکه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اشتباهاتی مرتکب شده است که در کتاب تاریخ ثبت خواهد شد، به سی بی اس، افزود: «بانک مرکزی تورم را گذرا توصیف کرد. این اشتباه شماره یک آنها بود و سپس اشتباه شماره دو، این بود که زمانی که در نهایت متوجه شدند که تورم پایدار و بالا است، اقدام مناسبی نکردند. آنها به شیوه‌ای معنادار دچار بی عملی شدند."

با افزایش نگرانی‌ها در مورد رکود بالقوه اقتصاد آمریکا، فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش داد تا تورم را کاهش دهد.

سازمان ملل هفته گذشته نسبت به رکود جهانی هشدار داد زیرا اقتصادهای بین المللی بزرگ چون آمریکا در تلاش برای تورم خود هستند.

اقتصاددان ارشد: آمریکا در سراشیبی رکود است

یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که تقریباً از هر ۱۰ مدیر عامل بانک‌های مرکزی کشورها، ۹ نفر انتظار دارند در سال آینده رکود گریبانگیر اقتصادهای بزرگ شود.حتی جروم پاول رئیس فدرال رزرو به این موضوع اذعان کرده است.

الاریان درباره این نهاد اقتصادی آمریکا می‌گوید: این تورم سرسام آور هزینه تاخیر فدرال رزرو است. بانک مرکزی بایستی بر تورم غلبه کند و باید اعتبار خود را بازگرداند.