هشدار نسبت به آغاز موج جدید کرونا در اروپا

سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC) اعلام کردند که احتمالا موج دیگری از همه گیری COVID-19  در اروپا آغاز شده، زیرا موارد ابتلا در سراسر منطقه در حال  افزایش است.

 

«هانس کلوگه»، مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت و آندریا آمون، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «اگرچه ما در جایی که یک سال پیش بودیم نیستیم، اما واضح است که همه‌گیری کووید-19 هنوز تمام نشده و ما متأسفانه شاهد افزایش دوباره مبتلایان در اروپا هستیم که نشان می‌دهد موج دیگری از همه گیری کرونا دوباره آغاز شده است.»

آمارهای منطقه‌ای  سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا در اروپا نسبت به هفته قبل 8 درصد افزایش داشته است.

هشدار نسبت به آغاز موج جدید کرونا در اروپا

کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده‌اند که خستگی و سردرگمی نسبت به واکسن‌های موجود احتمالاً به گسترش دوباره همه گیری کرونا منجر خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا در بیانیه مشترک خود با بیان اینکه گروه‌های آسیب‌پذیر، از جمله افراد بالای 60 سال، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های همراه، باید علیه آنفولانزا و کووید-19 واکسینه شوند، افزودند که علائم جاری افزایش تعداد مبتلایان به کرونا حکایت از آغاز موج  جدید کرونا  در اروپاست.