خشم آمریکا از اظهارات عباس در دیدار با پوتین

سایت آکسیوس به نقل از منابع اگاه اعلام کرد: نمایندگان دولت آمریکا از اظهارات محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه خشمگین هستند. آن‌ها نارضایتی‌شان را از این اظهارات به مشاوران عباس اعلام کردند.

نماینده رسمی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: دولت آمریکا به شدت از موضع عباس ناامید و ناخرسند است. واشنگتن معتقد است که روسیه شریک مناسبی که فلسطین برای حل و فصل بحران به آن نیاز دارد، نیست. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همواره پایبندی این کشور به ایجاد راهکارهای مفید برای صلح دائم را که مسئله ضروری برای تقویت ثبات در خاورمیانه است، نشان داده است.

محمود عباس در دیدار با ولادیمیر پوتین اظهار کرد که به سران آمریکا اعتماد ندارد.

عباس در دیدار خود با پوتین در حاشیه نشست سیکا در قزاقستان به وی گفت: آمریکا آشکارا از اسرائیل حمایت می‌کند و ما دیگر به آمریکا برای میانجی‌گری جهت حل نزاع با اسرائیل ایمان نداریم.

خشم آمریکا از اظهارات عباس در دیدار با پوتین

عباس به پوتین گفت: شما هم نظر ما را می‌دانید. ما دیگر حاضر نیستیم که حل درگیری‌های فلسطین و اسرائیل تنها به عهده آمریکا باشد.

وی افزود: ما به موضع روسیه در قبال ملت فلسطین اطمینان کامل داریم و معتقدیم که روسیه به عدالت و قانون بین‌المللی پایبند است.