امارات سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

ادعاهای «جوزپ بورل » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اوضاع جهان و تشبیه‌کردن اروپا به باغ در حالی که دیگر نقاط دنیا را جنگل وحشی خواند، با واکنش تند امارات عربی متحده همراه شد.

وزارت خارجه امارات شامگاه دوشنبه اظهارات بورل را «نژادپرستانه» توصیف کرده و ضمن محکوم کردن آن، سفیر اتحادیه اروپا در ابوظبی را برای ابلاغ رسمی اعتراض خود، احضار کرد.

به نوشته خبرگزاری امارات «وام»، این وزارتخانه با بیان اینکه چنین اظهاراتی «بی‌جا و تبعیض‌آمیز» است، گفت: «اظهارات نژادپرستانه بورل، مردود است. این اظهارات وضعیت تحمل‌پذیری و تبعیض در جهان را وخیم‌تر می‌کند».

«محمد الشحی» سرپرست دپارتمان امور اروپایی در وزارت خارجه امارات با احضار سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در ابوظبی، نامه‌ای رسمی به او داده و خواستار توضیح دفتر بورل درباره «اظهارات آسیب‌زا و تبعیض‌آمیز» او شد.

طبق این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: «اظهارات بورل، یک تحول ناامید کننده است که در زمانی بیان شد که تمام طرف‌های [جهانی] از اهمیت احترام گذاشتن به دیگر ادیان، فرهنگ‌ها و گروه‌های قومیتی، همچنین ارزش‌هایی مانند جمع‌گرایی، همزیستی و تحمل‌پذیری آگاه هستند».

امارات سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این، مدعی شد که  اروپا، باغ آزادی سیاسی و رفاه اقتصادی است اما بقیه جهان مانند جنگلی وحشی است.