هشدار حماس به آمریکا

قاسم  اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که سفر هیئت حماس به سوریه را مورد هجمه قرار داده بود، دخالت آشکار در امور داخلی این جنبش و بازتاب ‌دهنده موضع دشمن صهیونیستی دانست.

وی افزود: این اظهارات نشان داد که آمریکا چون رژیم صهیونیستی مخالف هرگونه تقویت روابط بین جریان‌های مختلف امت اسلامی است و در تلاش برای تعمیق و تداوم اختلافات بین آن‌هاست.

قاسم اظهار کرد: البته این را هم باید گفت که واشنگتن شریک حقیقی جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و امت (اسلامی و عربی) است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد از دیدار اخیر بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه با رهبران گروه‌های فلسطینی ادعا کرد: این روابط تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را تضعیف می کند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: استقبال رئیس جمهوری سوریه از هیات سیاسی حماس به منافع مردم فلسطین آسیب می‌رساند و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم در منطقه و فراتر از آن را تضعیف می‌کند.

هشدار حماس به آمریکا

رئیس‌جمهوری سوریه چهارشنبه گذشته (۱۹ اکتبر) با یک هیات سیاسی از سران جنبش فلسطینی حماس دیدار کرده و در مورد نتایج مذاکرات سازش میان گروه‌های فلسطینی با آن‌ها گفت‌وگو کرد؛

پس از قطع روابط ۱۱ساله میان حماس و دولت سوریه، این روند با حضور نمایندگان گروه های فلسطینی از جمله جنبش اسلامی فلسطین (حماس) در سوریه و دیدار آنها با "بشار اسد"  تغییر کرد و فصل جدیدی از روابط میان گروه های فلسطینی و دمشق آغاز شد.

جنبش حماس پس از حدود ۱۱ سال قطع رابطه با دولت سوریه، ۲۴ شهریورماه سال جاری با اعلام قدردانی از حمایت‌های دولت دمشق از مردم فلسطین و آرمان های آن، به تلاش برای ازسرگیری روابط این جنبش با سوریه خبر داد.

در آن زمان حماس در بیانیه ای بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای اسلامی و همه حمایت کنندگان از آرمان فلسطین و حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید و اعلام کرد که با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای و بین المللی پیرامونی، روابط خود را با کشور برادر سوریه از سر می‌گیرد، که این مساله بالاخره دیروز اتفاق افتاد.