با «بیشه شیران» در کرانه باختری آشنا شوید

شهر نابلس در کرانه باختری اخیرا شاهد تشکیل یک گروه مقاومتی مسلح به نام « عرین الاسود » ( بیشه شیران ) بود.

این گروه در فوریه سال جاری (۲۰۲۲) به شهرت رسید پس از آنکه رژیم صهیونیستی سه جوان فلسطینی به نام‌های «ادهم مبروکه، محمد الدخیل و اشرف مبسط» را در بخش قدیمی نابلس به شهادت رساند و عضو چهارم این گروه یعنی «ابراهیم النابلسی » از ترور نجات پیدا کرد؛ این افراد اقدام به تیراندازی به سمت اهداف صهیونیستی کرده بودند.

بر اساس گزارش «صفا»، دایره این گروه مسلح بیشتر شد و تعداد بیشتری از مناطق مختلف به آن پیوستند. در ۲۴ ژوئیه گذشته، دو عضو بارز عرین الاسود به نام‌های «محمد العزیزی و عبدالرحمن صبح» در درگیری به نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و دو فرد تحت تعقیب دیگر یعنی ابراهیم النابلسی و مصعب اشتیه نجات پیدا کردند.

در مراسم عزاداری محمد العزیزی و عبدالرحمن صبح رسما اعلام شد که گروه عرین الاسود توسط رزمندگان مقاومت از گروه‌های مختلف فلسطینی تشکیل شده است.

در نهم آگوست گذشته ابراهیم النابلسی نیز به شهادت رسید.

عرین الاسود خود را یک گروه مسلح  می‌داند که از رزمندگان گروه‌های مختلف فلسطینی تشکیل شده و هدف آن مقابله با رژیم اشغالگر است. در رژه نظامی این گروه، دهها مسلح با لباس متحدالشکل و آرم واحد شرکت کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند یکی از اعضای تحت تعقیب القسام (شاخه نظامی حماس) به نام مصعب اشتیه مسؤول تشکیل این گروه و حمایت مالی از آن است.  این رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که مصعب اشتیه بیش از یک میلیون دلار به همراه سلاح به این گروه تحویل داده و اعضای آن را حمایت مالی می‌کند.

با «بیشه شیران» در کرانه باختری آشنا شوید

در نوزدهم سپتامبر گذشته، مصعب اشتیه توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان بازداشت و به زندان «اریحا» تحویل داده شد.  

از بارزترین عملیات‌های این گروه می‌توان به تیراندازی به سمت شهرک‌های صهیونیستی و کشته و زخمی شدند چند نظامی صهیونیستی اشاره کرد.