بایدن در افزایش تورم در آمریکا مقصر است

نیویورک پست افزود: علت واقعی سیاست های فاجعه بار در مهار تورم بایدن است. کشور در  سه ماهه اول و دوم سال با رشد منفی اقتصادی در نیمه اول سال جاری با رکود مواجه شده است و تنها در سه ماه سوم رشد مثبتی را به ثبت رسانده که به دلیل کاهش کسری تجاری ناشی از صادرات بیشتر انرژی بوده است وهزینه های مصرف کننده در واقع کُند شده است.

 

پیش‌بینی اقتصاددانان بلومبرگ از احتمال ۱۰۰ درصدی رکود عمیق در سال آینده خبر می دهد و دو سوم اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی ملی اقتصاد تجاری همین نظر را دارند.

بایدن ادعا می کند پیروزی حزب جمهوریخواه در انتخابات میان دوره ای کنگره «اقتصاد را خراب می کند» و تورم را افزایش می دهد. او در اظهاراتی عجیب همچنین استدلال کرده که دموکرات ها از نظر مالی مسئول هستند.

او از این که کسری بودجه فدرال در سال مالی گذشته ۱.۴ تریلیون دلار کاهش یافته به خود می بالد اما این واقعیت را نادیده می گیرد که  علت آن نخست، پایان هزینه های اضطراری کووید-۱۹ بوده است و دوم اگر این عامل نبود، با همه هزینه های جدیدی که او به زور اعمال کرده، کسری بودجه کاهش نمی یافت.

تورم تورم ناشی از هزینه‌های او، فشار بیشتری وارد کرد و  باعث شد تا فدرال رزرو مجبور شود نرخ‌های بهره را افزایش دهد تا اوضاع را تحت کنترل نگه دارد.

نیویورک پست در پایان نوشت: بایدن و دموکرات های هم حزبی او ماه ها هشدارها را نادیده گرفتند و تورم بسیار بالا را کم اهمیت و «گذرا» در نظر گرفتند و به اقدامات مخرب اقتصادی خود ادامه دادند.

نتیجه سیاسی این بی‌توجهی این بود که  رای‌دهندگان از حزب دموکرات فاصله گرفتند و نتایج نظرسنجی ها نشان می دهند که مردم می دانند حزبی که در قدرت است در فلاکت اقتصادی آنها مقصر است.

این که رئیس جمهور حزب مخالف را مقصر  و آن را مسئول نابسامانی اقتصادی می داند نشان می دهد که حتی بعد از شکست مفتضحانه دموکرات ها در انتخابات کنگره، خود او به عنوان بخش بزرگی از مشکل باقی خواهد ماند.

 انتخابات میان‌دوره ای آمریکا  هشت نوامبر (۱۷ آبان) برگزار می شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می شود. همزمان نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

بایدن در افزایش تورم در آمریکا مقصر است

بایدن روز شنبه به وقت محلی با حضور در یکی از شعبه‌های اخذ رای انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا در شهر ویلمینگتون واقع در ایالت دلاور رای خود را به صندوق انداخت.

وی ابراز امیدواری کرد که شکست احتمالی نامزدهای هم حزبی او در برنامه‌های سیاسی بلند پروازانه اش خللی ایجاد نکند.