ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا مساله ساز شد

این بیانیه یک روز پس از آن منتشر شد که رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند، در بحبوحه تشدید تنش‌ها در داخل دولت جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا بر سر تعداد بی‌سابقه ورود مهاجران از مرز آمریکا-مکزیک، از کریستوفر مگنس، کمیسیونر حفاظت از مرز و گمرک خواسته شد استعفا دهد یا اخراج می‌شود.

مگنس در نامه‌ای نوشت: من بلافاصله استعفای خود را ارائه می‌دهم اما برای شما و دولت‌تان بهترین‌ها را آرزو دارم. از شما مجددا به خاطر دادن این فرصت فوق‌العاده به من تشکر می‌کنم.

مگنس در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت: این تصمیم بهترین مسیر را برای پیشبرد تعهدم به اجرای حرفه‌ای، خلاقانه و داوطلبانه نظم و قانون و پلیس واقعی بودن فراهم می‌کند.

آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت کشور آمریکا که بر آژانس حفاظت ازمرز و گمرک نظارت دارد در نامه‌ای نوشت: تروی میلر، معاون کمیسیونر حفاظت از مرز و گمرک فورا به عنوان کمیسیونر موقت زمام امور را در دست خواهد گرفت.

تعداد مهاجران بازداشت شده در مرز آمریکا-مکزیک در دولت بایدن رکورد زده و انتقاد تند جمهوری خواهان را که می‌گویند سیاست‌های بایدن خیلی آسان و رئوفانه است، برانگیخته است.

مقامات دولت بایدن اعلام کرده‌اند که قصد دارند یک سیستم مهاجرتی منظم‌تر و انسانی‌تر ایجاد کنند اما برای مقابله با چالش‌های سیاسی و عملیاتی آن به شدت تقلا کرده‌اند.

افزایش شدید ورود اتباع کوبایی، ونزوئلایی و نیکاراگوئه‌ای منجر به بازداشت بی‌سابقه مهاجران شده است؛ مهاجرانی که به گفته کارشناسان به خاطر مشکلاتی چون فقر، خشونت و ناامنی غذایی مجبور به ترک گواتمالا، هندوراس و السالوادور شده‌اند.

ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا مساله ساز شد

مگنس ۶۲ ساله در دسامبر سال گذشته میلادی به عنوان کمیسیونر آژانس حفاظت ازمرز و گمرک با ۶۰ هزار پرسنل که بر امنیت مرزی، تجارت و سفر نظارت دارد، منصوب شد.

وی پیش از اینکه در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان رئیس پلیس شهر توسان در ایالت آریزونا انتخاب شود، در اداره‌های پلیس در میشیگان، داکوتای شمالی و کالیفورنیا خدمت کرده بود.

هنگامی که بایدن در سال ۲۰۲۱ میلادی مگنس را برای این سمت معرفی کرد، کاخ سفید از وی به عنوان یک اصلاح‌طلب متمرکز بر ایجاد اعتماد اجتماعی به نیروهای مجری قانون و پاسخگو کردن افسران تقدیر کرد.