امضای توافقنامه جدید میان آمریکا و عراق

امروز چهارشنبه ۲۳ نوامبر در مراسمی با حضور وزیر برنامه‌ریزی عراق و سفیر امریکا در بغداد، توافقنامه اجرایی کمک مالی امریکا برای پروژه‌های توسعه‌ای در عراق امضا شد.

بر اساس این گزارش، محمد علی تمیم، وزیر برنامه‌ریزی عراق، در حاشیه امضای این توافق به خبرنگاران گفت که توسعه محور روابط عراق و امریکاست و دو کشور به همکاری در این عرصه بر اساس سند چشم‌انداز توسعه ۲۰۳۰ ادامه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه، روابط عراق و امریکا پیشرفت بسیاری در عرصه‌های اقتصادی داشته است، افزود که امضای این توافق در روزهای آغازین دولت جدید عراق انجام شده است که برنامه‌ای واقع‌بینانه برای اصلاح اقتصادی و مالی و خدماتی و مبارزه با فقر و بیکاری بر اساس اولویت‌ها دارد.

محمد علی تمیم افزود که امضای این توافق‌نامه گامی در حمایت از تحقق رشد اقتصادی فراگیر و سریع در عراق است و افزایش اعتماد شهروندان به حکومت را موجب می‌شود.

وی تأکید کرد که این توافق به مبلغ ۵۴۷ میلیون دلار به مدت ۵ سال در چارچوب توافق‌نامه راهبردی روابط عراق و امریکا و همکاری‌های اقتصادی و فنی دو کشور اجرا می‌شود.

امضای توافقنامه جدید میان آمریکا و عراق

محمد علی تمیم ابراز امیدواری کرد که این توافق به تحقق اهداف تعیین‌شده بیانجامد و نیازهای طبقات محروم را تأمین کند.

وزیر برنامه‌ریزی عراق تأکید کرد که بغداد می‌کوشد با دوستان خود شراکتی واقعی برقرار کند تا از این شراکت برای توسعه سالم و پایدار و فوری استفاده کند.