اعتراف استولتنبرگ به هزینه‌های هنگفت جنگ اوکراین برای اروپا

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: «افزایش هزینه مواد غذایی و انرژی به معنای دوران سخت برای خانواده‌های اروپایی است.» وی همچنین مدعی شد: «اما اروپایی‌ها باید به یاد داشته باشند که مردم اوکراین هر روز با خون خود بهای جنگ را می‌دهند.»

دبیرکل ناتو مدعی شد علی‌رغم تحمیل هزینه‌های جنگ بر شهروندان اروپا، کشور‌های این قاره باید به حمایت از اوکراین ادامه دهند «زیرا بهترین برای حفظ صلح، حمایت از اوکراین است.»

استولتنبرگ با اشاره به انتقال سلاح‌های آلمانی به اوکراین مدعی شد: «تسلیحات آلمان جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. اگر به اوکراین سلاح بدهیم می‌توان از این راه موضع اوکراین را در مذاکرات نیز تقویت کرد.»

این در حالی است که «اسکات ریتر» یک افسر سابق اطلاعات تفنگداران آمریکایی می‌گوید ناتو دست‌کم به مدت ۸ سال در حال آماده سازی نیرو‌های اوکراینی علیه روسیه بوده است.

اعتراف استولتنبرگ به هزینه‌های هنگفت جنگ اوکراین برای اروپا

ریتر گفته است: «ناتو (با توافقات مینسک) در حال خرید زمان بود. خرید زمان برای چه کاری؟ برای قوی‌تر کردن اوکراین با آموزش‌های ناتو. ناتو در این کار تنها نبود بلکه آمریکا نیز درگیر این کار بود. آمریکا نیز در این اوضاع دخالت داشت. روشن است که تمام کشور‌هایی که روسیه را متهم به متجاوز بودن می‌کنند درواقع مرتکب جرم آغاز پیشدستانه جنگ علیه روسیه هستند. این چیزی است که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ درباره اش فکر کردند.»